|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۹۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
رئیس‌جمهور غنا در واکنش به اظهارات «به شدت توهین‌آمیز» ترامپ درباره کشورهای اروپایی، گفت آمریکا هر قدر هم قدرتمند باشد، نباید به کشورهای آفریقایی توهین کند.
«نانا آکوفو آدو» رئیس‌جمهور غنا روز شنبه به گزارش‌های منتشر شده درباره اظهارات توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای آفریقایی واکنش نشان داد.

رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته گزارش کردند که ترامپ اخیرا در جریان جلسه‌ای درباره قوانین مهاجرتی، از اینکه آمریکا از کشورهای کمتر توسعه یافته مهاجر می‌پذیرد انتقاد کرده و «کشورهای آفریقایی»، هاییتی و ال‌سالوادور را «چاه توالت» خطاب کرده است.

این اظهارات ترامپ موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را علیه او به راه انداخته و تکذیبیه کاخ سفید درباره آن نیز نتوانسته از حجم انتقادات از رئیس‌جمهور آمریکا بکاهد.

آکوفو آدو امروز در توییتر نوشت: «ادبیاتی که دونالد ترامپ درباره قاره آفریقا، هاییتی و ال‌سالوادور به کار گرفته و آن‌ها را کشورهای چاه توالت توصیف کرده، شدیدا مایه تأسف است. قطعا ما یک "کشور چاه توالت" نیستیم.»

وی افزود: «ما چنین توهین‌هایی را نمی‌پذیریم، حتی اگر از جانب رهبر یک کشور دوست باشد، مهم هم نیست که [این کشور] چقدر قدرتمند باشد.»

ترامپ که با شعار محدود کردن مهاجرت و ساخت دیوار در مرزهای جنوبی این کشور روی کار آمد، در مدت حضور یک ساله‌اش در کاخ سفید به شدت به ادبیات بیگانه‌ستیز دامن زده و چند بار مهاجران و پناهجویان را با الفاظ توهین‌آمیزی خطاب قرار داده است.

وی علاوه بر صدور فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران، در تلاش است تا صدور روادید موسوم به «تنوع نژادی» را که سالانه با قرعه‌کشی برای چند هزار داوطلب مهاجرت به آمریکا صادر می‌شود، متوقف کند. وی می‌گوید مهاجرت به آمریکا باید بر اساس شایستگی و صلاحیت داوطلبان و عمدتا از کشورهای صنعتی و پیشرفته باشد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین