|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
ما در کشور می توانیم این مشکلات را با تکیه بر توان نخبگان داخلی حل کنیم. اگر تصمیمی برای حرکت انقلابی باشد راه و روش در رهنمود های مقام معظم رهبری مشخص شده است.
امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه مسئولان نگاه به خارج از کشور نداشته باشند، گفت: مردم در برهه کنونی از یک سو با دشمن خارجی و از سوی دیگر با مشکلات داخلی مواجه هستند.

 حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران طی سال های گذشته پیشرفت و تکامل خوبی داشته که مهم ترین دلیل آن این است که مردم ما دارای بینش تشییع هستند زیرا این تفکر وابسته به فطرت و منطق بوده و  رهبرانی مانند ائمه اطهار(ع) دارد.

وی افزود: ملت ما جاذبه هایی از دو رهبر خود دیده که در تاریخ جز در ائمه معصومین(ع) وجود نداشته است و صداقت، شجاعت و معرفت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باعث شده تا دل های مردم با این بزرگواران گره بخورد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما بین نظام و مسئولانشان فرق می گذارند و کسی که با نظام فاصله دارد هر کسی که باشد مورد قبول مردم قرار ندارد. اگرنظام نبود این عزت و شکوه را در دنیا نداشتیم و اگر روزی مسئولی از نظام جدا شود مردم از عشقشان به حکومت کاسته نمی شود.

فرزانه تصریح کرد: پاسداری از خون ۳۰۰ هزار شهید باعث تداوم انقلاب شده و ما هم شهید حججی دادیم و هم شهید بهشتی و مردم ما با عظمت به خون شهدا نگاه می کنند و حاضر نیستند آثار آنهارا از بین ببرند.

وی بیان کرد: مردم به ایران و وطن خودشان عشق می ورزند و اجازه نمی دهند قدم نجس آمریکایی و خوک نجس انگلیسی وارد این کشور شود زیرا خاطرات تلخی از این کشورها دارند.

امام جمعه موقت مشهد اظهارکرد: این عوامل باعث شده تا رهبر معظم انقلاب این ملت را رشید، زمان شناس و بصیر بنامند و مردم در برهه کنونی از یک سو با دشمن خارجی و از سوی دیگر با مشکلات داخلی مواجه هستند.

فرزانه خاطرنشان کرد: دشمن خارجی متشکل از استکبار جهانی، سرمایه داران خون آشام غرب و حکومت های پولدار منطقه است و آنها از ابتدای انقلاب از هیچ توطئه ای علیه ایران دریغ نکرده اند ولی هیچگاه به هدف خود نرسیده اند زیرا ملت ایران همواره مقابل آنها ایستادند.

وی گفت: بخشی از مشکلات داخلی و مربوط به مسئولان حال و گذشته است و در این شرایط اگر مردم اعتراض کنند، دشمن سوء استفاده می کند. سیاسیون داخلی نیز به جای حل مشکل شروع می کنند به انداختن تقصیر بر گردن دیگران و خودشان را مبرا می دانند. جریانی در این کشور وجود دارد که می خواهد مسئولان خدوم را خراب کند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: در این کشور محرومیت و حتی برخی برای رفتن به مدرسه کتاب و دفتر ندارند که قابل انکار نیست. همچنین اشرافی گری در جامعه همچنان وجود دارد که در بین مسئولان نیز وجود دارد. بهترین سواحل دریا در اختیار افراد و وزارت خانه های خاص است و کسی اجازه ورود ندارد. اشرافی گری به گفته رهبر معظم انقلاب حرام است و همچنین واگیر دارد و همه می خواهند مطابق پول دار ها عمل کنند.

فرزانه تاکید کرد: تبعیض و نابرابری همچنان در کشور وجود دارد و قرار بود مردم در استفاده از امکانات و مقررات برابر باشند که اینگونه نیست. همچنین بیکاری در کشور بی داد می کند و باعث شده تا برخی جوانان به فساد و فقر گرفتار شوند.

وی گفت: ما در کشور می توانیم این مشکلات را با تکیه بر توان نخبگان داخلی حل کنیم. اگر تصمیمی برای حرکت انقلابی باشد راه و روش در رهنمود های مقام معظم رهبری مشخص شده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مسئولان باید دوباره با حل مشکلات مردم به انقلاب ایمان بیاورند و چشمشان برای حل مشکلات نباید به خارج از مرزهای کشور باشد. مردم تصمیم گرفته اند راه مستقیمی که انتخاب کرده اند را با انگیزه ادامه دهند و همه موانع را از پیش روی خود خواهند برداشت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین