|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کنسرت ظلم به موسیقی است و اینکه یک خواننده بخواند و چند نوازنده بنوازند و پسران و دختران هیجانی شده و عربده کشی کنند و به دنبال آن فسادهای زیادی ایجاد شود، ابتذال است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی با تاکید براینکه عده‌ای سودجو از مطالبه بر حق مردم سوءاستفاده کردند، گفت: مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود.

 حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بحث ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود و عرض شد در انواع شیطان‌شناسی و انواع تزئین شیطان که شگرد اصلی شیطان است ذات مقدس پروردگار انواع مختلف آرایشگری شیطان در قرآن را تبیین کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: هفتمین آیه‌ای که ذات مقدس پروردگار در آن به آرایشگری شیطان می‌پردازد، آیه 38 سوره مبارکه عنکبوت است؛ در این آیه ذات مقدس پروردگار نوع خاصی از تزئین شیطان را مشخص می‌فرماید؛ شیطان در دو جا سر راه انسان قرار می‌گیرد؛ نسل جوان ما در این قسمت و در این کمین‌گاه شیطان قرار دارند، ابتدایی که قرار است بنده راه را انتخاب کند شیطان به سراغش می‌رود تا راه بندگی و عبودیت حق را انتخاب نکند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شیطان، آرمان‌ها و ایده‌ها و رویاهای گوناگون را در مغز انسان جولان و خلجان می‌دهد تا انسان راهی غیر از راه خدا را انتخاب کند و درون انسان جریانی ایجاد کند تا به سراغ خدا نرود.

وی تصریح کرد: کار شیطان، در کانون دل انسان است و شیطان آن قدری که با دل ما کار دارد با چشم و گوش ما کار ندارد و حتی با فکر ما نیز به اندازه‌ای که با دل ما کار دارد، کار ندارد زیرا اگر دل ما را تصرف کند تمام وجود ما را تصرف کرده است، کار شیطان این است که برای خدا درون دل ما رقیب سازی کند تا ما وابسته به چیزی غیر از خدا شویم.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: جای دومی که شیطان سراغ انسان می‌آید زمانی است که انسان راه خود را پیدا کرده و عاشق اهل بیت(ع) و عزیزان و اولیای خدا است و خوشبختانه در جامعه امروز ما این انسان‌های جوان راه پیدا کرده، عددشان از راه گم کرده‌ها بسیار بیشتر است و مصداق این مسئله را می‌توانید در نجف و اربعین و یا ایام اعتکاف ماه رجب جستجو کنید و البته این نیز از برکات انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه امروز مصادف با دو جریان است گفت: جریان نخست، رحلت جانگذار خواهر کریمه امام هشتم(ع) است که زینب(س) دوم اهل بیت(ع) است، خواهران متدینه ما بدانند الگوی انقلابی در برابر بینش آنها خواهر امام رضا(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه وجود مقدس این خواهر بافضیلت امام رضا(ع) الگویی برای متدینین است، افزود: هنگامی که امام هشتم(ع) از مدینه به خراسان آمدند و اعلام امام رضا(ع) در تمام مدینه فراگیر شد که این سفر، سفر شهادت امام هشتم(ع) است، پس از حرکت ایشان لشکری برای حمایت از امام از مدینه به‌وسیله فرزندان موسی ابن جعفر(ع) راه افتاد و فرماندهی لشکر را ابراهیم مجاب که برادر امام رضا(ع) بود، عهده‌دار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در عراق ابراهیم مجاب به رحمت خدا رفت و سپس فرماندهی لشکر را حضرت احمد بن موسی(ع)، برادر امام رضا(ع) عهده‌دار شدند و بنا بود حضرت معصومه(ع) نیز در این قیام، زینب این قیام باشند و علت اینکه ایشان در میان خواهران دیگر امام رضا(ع) برجسته‌تر هستند نیز این موضوع است.

وی بیان کرد: در مورد مصائب حضرت زینب(س) اگر قرار باشد رتبه‌بندی کنیم باید عنوان کنیم شدیدترین مصیبت ایشان این بود که بدن سربریده برادر را به‌روی دست گرفت؛ حضرت معصومه(س) نیز به این مصیبت دچار شدند و مقابل چشمان ایشان، برادران مظلومشان به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مصیبت اهل بیت(ع) یک مسئله مداوم بوده است ادامه داد: حضرت معصومه(س) با روحیه انقلابی زینب‌وار همراه لشکر حاضر و به همان مصیبت نیز دچار شد و با چشمان خود شهادت برادران عزیز را مشاهده کرد؛ جریان دوم اینکه امروز مصادف است با روز قبل سالروز حماسه 9 دی.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه 9 دی، روز بصیرت است افزود: بصیرت 9 دی در همه شئون این نظام و انقلاب ظهور و بروز داشت و در 9 دی یک نمایشگاهی برای بصیرت مردم دلداده ولایت و رهبری در این نظام به‌وجود آمد و تداوم این بصیرت در این است که مردم ما و برادران و خواهران ما، بصیرت 9 دی را ادامه دهند و در فتنه‌شناسی آن را کاربرد دهند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه باید فتنه‌شناسی را ادامه دهیم چون فتنه تنها دست‌آویز دشمن ماست،‌ اظهار داشت: نمونه آن را دیروز در مشهد دیدیم. مردمی که مالباخته هستند؛ یک عده اشخاص آمدند بدون مجوز، نهادهای اقتصادی راه انداختند، اموال و پول‌های مردم را گرفتند، یا بر اثر ندانم‌کاری و بر اثر سوءنیت، این مردم مستضعف مالباخته شدند و هستی خود را دادند، یک کسی باید به فریاد این‌ها برسد و مشکل این‌ها را حل کند. بر تعداد مالباختگان اضافه می‌شود، این‌ها به جان و به تنگ آمدند و آمدند خواسته خود را بخواهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: مطالبات مردم هم در مسئله مقابله با گرانی و تأمین هستی‌شان در مال‌باختگی، مطالبات به‌حق است بدون چون‌وچرا. مردم حق‌دارند مطالبه کنند و بخواهند، عزیزان مسئول ما به مطالبات مردم توجه کنند که کارد به استخوان‌شان نرسد که بیایند وسط خیابان فریاد بزنند.

وی با تاکید براینکه مشکل ما این است که در دستگاه‌های ما، عواملی نفوذ کردند که از تبار مرفه و خوش‌گذران بوده و به فکر قشر آسیب‌پذیر نیستند، خاطرنشان کرد: جناب آقای وزیر نفت، وقتی مردم می‌گویند گرانی بنزین همه اجناس را بالا می‌برد و گران‌تر می‌کند، جواب این مطالبه این نیست که بنزین 1500 تومان از قیمت بنزین در همه کشورها کمتر است! آقای عزیز! این 1500 تومان را در اتومبیل‌های شاسی‌بلند آخرین سیستم میلیاردی نبین، این قیمت را در باک وانت‌بار فقیر مستضعفی که می‌خواهد یک عائله 10 نفری را با این وانت‌بار اداره کند ببین.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آقای معاون وزیر؛ وقتی می‌گویند مرگ‌ومیر جاده‌ای زیاد هست، نگو برای جلوگیری از مرگ‌ومیر جاده‌ای، تعرفه خودروهای وارداتی را کم کنید، مردم خودروی خارجی بگیرند که ایمنی داشته باشد! یک جاده شمال را در سه چهار دولت راه انداختید، به شرکت‌های خارجی سپردید، پولش را ریختید در جیب خارجی‌ها اما هنوز مثل الاغ در گل مانده! به مردم برسید، مردم با عاطفه و متدین، به این نظام و انقلاب علاقه دارند و نمادش راهپیمایی 22 بهمن است

وی افزود: یک حرف هم با مردم دارم؛ مطالبات اولیه شما بر حق بود، از گرانی به تنگ آمدید بیایید مطالبه کنید، مالباخته‌اید مطالبه کنید. ما در نظامی هستیم که جلاد، خنجر را مقابل شهید محسن حججی گرفته، چشم او به لبه تیغ خنجر است که می‌خواهد سرش را در راه این نظام بدهد. حاضرید محسن حججی سرش را بدهد اما برای مطالبه جنابعالی، یک عده اراذل‌واوباش جمع شوند و بگویند سوریه را ول کن، مشکل ما را حل کن؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: درست است شما غذا بشوید برای رسانه‌های دشمنی که جز فتنه‌گری و تبلیغ، هیچ دستاویزی برای سرکوبی ما ندارند؟ شما با هر فراخوانی به عرصه نیائید، کسی که می‌گوید بیائید، یک عالم است؟ مجتهد است؟ یک آدم سیاسی است که به او اطمینان دارید؟ امنیت این کشور به خاطر پایمردی این مردم در پای نظام، انقلاب و رهبری است.

وی با تاکید براینکه مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود، گفت: حضور شما در راهپیمایی 9 دی از میدان شهدا تا حرم، احساساتتان، شعارها، پایمردی و مقاومتتان، جوابگوی لجن‌پراکنی‌های یک مشت مزدور نابکار خارجی خواهد بود. رسانه‌های خارجی اگر مردم‌اند، راهپیمایی فردای 9 دی را پخش کنند. طبیعی است عربده‌کشی یک مشت سودجویی که وسط یک عده مطالبه‌گر بر حق آمدند وضعیت مطالبات آنان را ابزار کنند، آن را به‌عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند منعکس کنند اما به فریادهای حماسی مردم در 9 دی اعتنا نخواهند کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین