|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
آندره تورچاک معاون شورای فدراسیون در بررسی این مصوبه خاطرنشان کرد که مصادف شدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه با روز الحاق کریمه به روسیه سرنوشت ساز است.
شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) طی مصوبه ای تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و آغاز رقابت های آن را به طور رسمی اعلام کرد.

اعضای شورای فدراسیون روسیه امروز (جمعه) در جلسه علنی این مصوبه را تایید کردند که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز 18 ماه مارس (27 اسفند ماه) برگزار می شود.
خبرگزاری اینترفاکس در گزارشی از جلسه شورای فدراسیون نوشت: مصوبه شورای فدراسیون در مورد انتخابات ریاست جمهوری روز 18 ماه دسامبر (روز دوشنبه هفته آینده) منتشر خواهد شد و از این روز به طور رسمی رقابت های این انتخابات آغاز می شود.

آندره تورچاک معاون شورای فدراسیون در بررسی این مصوبه خاطرنشان کرد که مصادف شدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه با روز الحاق کریمه به روسیه سرنوشت ساز است.

وی افزود: این رویداد موجب افزایش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

خانم الا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نیز در جلسه شورای فدراسیون گفت که تاکنون 23 نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: شمار این افراد به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

در شرایطی که حدود چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی که از سوی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) انجام شد، نشان می دهد، مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.

براساس این نظرسنجی، 82.2 درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.

قانون اساسی روسیه تصریح می کند، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.

وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره 4 ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر 6ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.
افزون بر اعلام آمادگی 'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد.

همچنین سه زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام 'کسنیا سابچاک' برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین