|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا اعلام در پی اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ترامپ امنیت مردم آمریکا را به صهیونیست ها فروخت.
 مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا اعلام در پی اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ترامپ امنیت مردم آمریکا را به صهیونیست ها فروخت.

سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی روز پنجشنبه درباره اظهارات ترامپ درباره قدس گفت: بیت المقدس متعلق به فلسطینی هاست و این شهر مقدس نزد تمام ادیان اهلی محترم است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه صهیونیست ها با دست اندازی به بیت المقدس حقوق همه ی ادیان را زیر پا می گذارند و احساسات مومنین ادیان ابراهیمی را نادیده می گیرند، افزود: قطعا این اقدام نامشروع با تایید ترامپ نمی تواند مشروعیت پیدا کند الا اینکه مقاومت اسلامی را در دفاع از مقدسات مصمم تر سازد.

مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در پایان با اشاره به اینکه ' بت ترامپ به زودی خواهد شکست و نظرات او به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست'، افزود: آزادی قدس با اتحاد و همت مومنین آگاه ، مهر ابطال بر همه تلاش های صهیونیستی خواهد بود و مسلمانان جهان همه در کنار ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونسیت به مبارزه ادامه می دهند و پیروزی آنان وعده حتمی خداوند است.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.

شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.

اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین