|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
با افزایش فشار‌ها بر دولت انگلیس به منظور حصول توافق برکسیت، کابینه ترزا می‌ اکنون در خطر فروپاشی قرار گرفته است.
 با افزایش فشار‌ها بر دولت انگلیس به منظور حصول توافق برکسیت، کابینه ترزا می‌ اکنون در خطر فروپاشی قرار گرفته است.

به گزارش راشا تودی، دولت انگلیس در خطر فروپاشی قرار دارد و مقامات حزب محافظه‌کار این کشور اکنون هشدار می‌دهند در صورتی که ترزا می، نخست وزیر انگلیس، مسئله مرزی ایرلند در دوران پس از برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – را حل نکند، ریاست او ظرف هفته‌های آینده به پایان خواهد رسید.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا ضرب‌الاجل برای ترزا می‌ به منظور حل و فصل مسئله مرزی ایرلند را تا چهارشنبه هفته آینده تمدید کرده است تا به این صورت او برای حصول توافقی موفقیت آمیز زمان بیشتری داشته باشد. نشست سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

یونکر پیش‌تر اشاره کرده بود ترزا می‌ تا روز یکشنبه برای حل مسئله مرز ایرلند فرصت دارد. دولت انگلیس پیش از این یک هفته دیگر برای حل این مسئله فرصت گرفته بود که روز دوشنبه منقضی شد.

یک مقام اروپایی در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت: یونکر می‌خواهد با کمک به نخست وزیر انگلیس برای حصول توافقی که برای تمام طرف‌ها مناسب باشد، از او حمایت کند.

او گفت: «آقای یونکر می‌خواهد از ترزا می‌ حمایت کند تا از فروپاشی دولت او جلوگیری شود. او آماده است نخست وزیر انگلیس را در هر زمان، به خصوص در روز‌های آینده و پیش از برگزاری نشست سران اروپایی، ملاقات کند.»

این منبع گفت: متن پیش‌نویس توافق جدایی انگلیس همچنان قابل تغییر است.

روز چهارشنبه، یک عضو محافظه‌کار در پارلمان انگلیس گفت: در صورتی که ترزا می‌ موفق به حل و فصل اوضاع نباشد، خود به تنهایی زمام امور را در این مذاکرات به دست خواهد گرفت.

آشفتگی‌ها در حزب محافظه‌کار پس از اظهارات فیلیپ هاموند، رئیس خزانه انگلیس، مبنی بر به توافق نرسیدن کابینه بر سر «وضعیت نهایی» برکسیت، بیش از پیش بالا گرفت.

هاموند روز چهارشنبه گفت: «کابینه بحث‌های کلی درباره مذاکرات برکسیت را انجام داده است؛ با این حال، همچنان به جمع‌بندی خاص درباره وضعیت نهایی آن نرسیده‌ایم.»

در صورتی که ترزا می‌موفق نشود توافقی که برای تمام طرف‌های مذاکره کننده مناسب باشد حاصل کند، فرصت بعدی برای او به منظور برگزاری گفتگو‌های تجاری در ماه مارس سال آینده میلادی خواهد بود. با وجود این، از آنجا که اکنون خطر رقابت برای ریاست دولت انگلیس افزایش یافته است، ممکن است نخست وزیر انگلیس تا آن زمان فرصت در اختیار نداشته باشد.

یک نماینده پارلمان عضو حزب محافظه‌کار انگلیس گفت: «در صورتی که او (ترزا می) روال کنونی را ادامه دهد، به نظر من چند هفته دیگر از دولت او باقی نمانده است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین