|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
پیش از روبینیو ستاره فوتبال برزیل بازیکن‌های دیگری هم طعم زندانی شدن را چشیده بودند.
 پیش از روبینیو ستاره فوتبال برزیل بازیکن‌های دیگری هم طعم زندانی شدن را چشیده بودند.

چندی پیش دادگاهی در ایتالیا، روبینیو را با اتهام آزار جنسی دختری آلبانیایی به زندان محکوم کرده است. به همین بهانه مروری داریم بر زندگی فوتبالیست‌هایی که برای مدتی طعم زندانی شدن را با گوشت و پوست تجربه کرده و میله‌های زندان را از نزدیک لمس کرده‌اند:

*وینیسیوس رودریگس بورگس ملقب به برنو، زمانی که در بایرن‌مونیخ بازی می‌کرد، به خاطر آتش زدن عمدی خانه خودش به سه سال و نه ماه زندان محکوم شد.

* پدراگ استانکوویچ که سابقه پوشیدن پیراهن ارکولس آلیکانته را دارد، در سال 2009 به جرم قاچاق مواد مخدر به زندان منتقل شد و بعد از آن در سال 2015 به 9 سال زندان محکوم شد.

*خسوس امیلیو دیس میر، ملقب به تسوتسی، که برای اتلتیک‌بیلبائو، لئیدا، ارکولس و باداخوس بازی می‌کرد، در سال 2009 به خاطر قاچاق مواد مخدر زندانی شد و در سال 2015 به تحمل 9 سال زندان محکوم گردید.

*در سال 2015، دادگاه عالی، اگرچه حکم 9 سال زندان را برای خسوس امیلیو دیس د میر و پدراگ استانکوویچ در نظر گرفت اما کارلوس دلاوگا، بازیکن سابق رایو وایه‌کانو و لگانس از این اتهام تبرئه شد.

*ادموندو که سابقه بازی در فیورنتینا، ناپولی، واسکودوگاما و تیم ملی برزیل را دارد، به جرم قتل عام غیرعمد به 4 سال زندان محکوم شد ولی تنها یک روز در زندان ماند و توانست به زودی از زندان خارج شود.

*رنه ایگیتا دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی کلمبیا و بازیکن سابق وایادولید در سال 1991، به خاطر همکاری در آدم‌ربایی و بعد آزاد‌سازی دختر یکی از دوستانش، به هفت ماه زندان محکوم شد. او به خاطر ارتباطش با پابلو اسکوبار، یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر دنیا با مشکلات زیادی روبه‌رو شد.

*خوان کاستانیو کئیروس، سه ماه را به خاطر آتش زدن خانه همسر سابقش و کتک زدن او زندانی شد. او سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی مثل اسپورتینگ خیخون، تنریفه، ساراگوسا و تیم ملی اسپانیا را داشت.

*عمر گاتو اورتیس، دروازه‌بان سابق مکزیکی که برای تیم‌هایی مثل مونتری، کلوب سلایا و چیاپاس بازی کرده بود، در سال 2012 به خاطر همکاری در آدم‌ربایی زندانی شد ودر حال حاضر هم به خاطر مثبت اعلام شدن تست دوپینگش، از حضور در دنیای فوتبال محروم است.

*فردی رینکن که سابقه بازی در تیم‌های رئال‌مادرید، کورینتیانس و تیم ملی کلمبیا را در کارنامه ورزشی‌‌اش می‌دید، 123 روز به خاطر قاچاق مواد مخدر در زندانی در سائوپائولوی برزیل حبس کشید. او در عین حال به خاطر پولشویی از سوی دادگاه پاناما محکوم شد.

*توماس رنیونس، بازیکن اتلتیکومادرید و تیم ملی اسپانیا هم به خاطر محکومیت در فساد در زمینه املاک و شهرسازی 9 ماهی در زندان آب خنک خورد.

*نیزار ترابلسی، بازیکن سابق تونسی باشگاه‌های استاندارد لیژ و فورتنا دوسلدورف که یکی از اعضای گروه تروریستی القاعده بود، از سوی دادگاهی در بلژیک به خاطر برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت آمریکا در پاریس به 10 سال زندان محکوم شد و در حال سپری کردن این حکم است.

*تونی ویرلس فرانسوی که برای تیم‌هایی مثل المپیک لیون، بوردو، لنس و اندرلخت بازی می‌کرد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه را هم داشت، پنج ماهی به خاطر تلاش برای قتل در یک تیراندازی در دیسکویی در شهر نانسی، در زندان روز را شب کرد.

*روماریو به خاطر آنکه هزینه‌های پانسیون فرزندانش را پرداخت نکرده بود، شش ساعتی زندانی شده بود.

*خوانله، بازیکن سابق اسپورتینگ، تنریفه و ساراگوسا یک سال به خاطر بدرفتاری با همسرش زندانی بود.

*لوکاس ویاتری، مهاجم جوان دنیای فوتبال در سال 2008 به خاطر دزدی از آرایشگاهی در بوئنوس‌آیرس آرژانتین، یک ماهی را در زندان سپری کرد.

*اریک کانتونا به خاطر لگد زدن به یک هوادار فوتبال، به 7 روز حبس متهم شد ولی تنها یک روز در زندان ماند.

*سسار اکو، بازیکن غنایی دنیای فوتبال که در لیگ سوئد بازی می‌کرد به خاطر خشونت، به دو سال حبس متهم شد.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین