|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
رهبر حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق ترکیه پس از یک سال حبس در پرونده‌ای که به گفته طرفدارانش با انگیزه سیاسی علیه وی تشکیل شده امروز (پنجشنبه) به خاطر ارتباطات ادعا شده با شبه‌نظامیان کرد در آنکارا محاکمه می‌شود.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلاح‌الدین دمیرتاش، یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه ابتدا در نوامبر سال گذشته میلادی در جریان سرکوب‌هایی که تحت حالت فوق‌العاده به دنبال کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به راه افتاده بود، بازداشت شد.

دمیرتاش پیش از بازداشت به عنوان یکی از مخالفان اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلقی می‌شد.

محاکمه رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در آنکارا

دمیرتاش ۴۴ ساله به مدیریت یک سازمان تروریستی، تبلیغ برای یک گروه تروریستی، تحریک اقدامات جنایتکارانه و موارد دیگر متهم شده است. اگر وی محکوم شناخته شود، با ۱۴۲ سال حبس مواجه خواهد شد.

دمیرتاش که در منطقه ادیرنه واقع در شمال غرب ترکیه زندانی است، بعید است که در نخستین جلسه محاکمه‌اش در آنکارا حضور یابد. حزب دموکراتیک خلق ترکیه نامه‌ای را که ادعا می‌کند وزارت دادگستری برای تمامی دادگاه‌هایی که به پرونده دمیرتاش رسیدگی می‌کنند، ارسال کرده و در آن از آنها خواسته تا اجازه ندهند این رهبر کاریزماتیک در دادگاه حاضر شود، محکوم کرد.

در زمانی که دمیرتاش بازداشت شد، چندین تن دیگر از قانونگذاران حزب دموکراتیک خلق نیز به همراه وی بازداشت شده‌اند و در حال حاضر ۹ قانونگذار از این حزب از جمله دمیرتاش همچنان در زندان به سر می برند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین