|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ورود و فعالیت سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه منجر به افت محسوس دمای هوای شهرهای اردبیل شده و در تمامی شهرها دما به زیر صفر درجه رسیده است.
 با ورود سامانه بارشی که با کاهش محسوس دما همراه است، بارش برف همراه با کولاک از ساعاتی قبل اکثر شهرهای استان اردبیل را فراگرفت.

 ورود و فعالیت سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه منجر به افت محسوس دمای هوای شهرهای اردبیل شده و در تمامی شهرها دما به زیر صفر درجه رسیده است.

در پی کاهش دما بارش برف در شهرها آغاز شده بطوریکه در گرمی، مشگین شهر، بیله سوار، پارس آباد و اردبیل بارش رگباری برف سطح زمین را پوشانده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بارش برف طی روزهای گذشته اطلاع‌رسانی شده بود و به ویژه بارش در مناطق مرکزی و شمالی پیش بینی شده بود.

علی دولتی مهر تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در مناطق شهری تا شش سانتی مهر، در مناطق کوهستانی تا ۱۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات تا ۲۰ سانتی‌متر برسد.

وی افزود: در وضعیت فعلی آسمان ابری و مه‌آلود در تمامی مناطق استان حاکم است و بارش برف در جاده‌ها نیز مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به بارش رگباری برف در مرکز استان، اضافه کرد: دمای هوا در تمامی شهرها به زیر صفر رسیده است.

دولتی مهر به تداوم وضعیت جوی ذکر شده تا پایان روز جمعه اشاره و تأکید کرد: ضروری است مسافران با استفاده از تجهیزات کافی به اردبیل سفر کنند.

بارش برف که از ساعات اولیه شب گذشته در برخی مناطق استان شدت گرفته موجب یخبندان و برودت شده است. بطوریکه فعالیت آموزشی مدارس مشگین شهر و گرمی و همچنین فعالیت دانشگاه‌های گرمی به دلیل برودت هوا تعطیل اعلام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین