|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کاخ سفید اعلام کرد در ۱۰ سال گذشته برای حدود ۳۰ هزار نفر از اتباع کشورهای اسلامی که هم‌اکنون ورودشان به این کشور ممنوع شده است، روادید اعطا شده است.
 کاخ سفید اعلام کرد در ۱۰ سال گذشته برای حدود ۳۰ هزار نفر از اتباع کشورهای اسلامی که هم‌اکنون ورودشان به این کشور ممنوع شده است، روادید اعطا شده است.

به نقل از فاکس نیوز؛ کاخ سفید به استناد آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از سال ۲۰۰۷، حدود ۳۰ هزار روادید در غالب طرح «لاتری» به اتباع کشور‌هایی اعطا شده که از سوی واشنگتن به عنوان «حامیان تروریسم» شناخته می‌شوند.

در آمار‌های وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: از سال ۲۰۰۷، ۲۰ هزار و ۷۳۹ روادید برای ایرانی‌ها، ۷ هزار و ۲۳۲ روادید برای سودانی‌ها و ۸۱۲ روادید برای اتباع سوریه که برنده لاتری شده بودند، صادر شده است. این در حالیست که هم اکنون هر سه کشور ایران، سودان و سوریه در فهرست ناعادلانه «کشور‌های حامی تروریست» وزارت خارجه آمریکا قرار دارند.

گرین کارت لاتاری با عنوان «ویزای مهاجرتی گوناگونی» شناخته می‌شود که هر ساله ۵۰ هزار روادید را برای متقاضیان به قید قرعه صادر می‌کند. این قرعه کشی به وسیله رایانه انجام می‌شود و هیچگونه انتخاب شخصی در آن نقش ندارد. قرعه کسی لاتاری از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا، هر سال برگزار می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به بهانه حفظ امنیت این کشور خواستار لغو برنامه لاتاری شد. او معتقد است مهاجران عامل اصلی حملات تروریستی و ناامنی در آمریکا هستند.

در حادثه تروریستی که شب هالووین در نیویورک به وقوع پیوست، یک مهاجر ازبکستانی که سال ۲۰۱۰ از طریق برنده شدن در لاتاری به آمریکا آمده بود، همراه با کامیون خود به پیست دوچرخه سواران یورش برد و موجب کشته شدن ۸ نفر و مجروح شدن ۱۱ نفر دیگر شد. این موضوع بهانه خوبی به دست ترامپ داد تا از کنگره بخواهد هر چه سریع‌تر درباره پایان دادن به طرح لاتاری اقدام کنند.

معاون دادستان کل آمریکا در سال ۲۰۰۴ هشدار داده بود ادامه دادن طرح لاتاری، تهدیدکننده امنیت کلی آمریکا و عاملی برای افزایش جرم، جنایت و اقدامات تروریستی در این کشور است. «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، نیز ۱۰ سال بعد همین هشدار را تکرار و خواستار لغو لاتاری شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین