|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تاکید کرد که مسائل موشکی و منطقه ای ایران خارج از توافق هسته ای (برجام) هستند و مذاکره مجدد درباره برجام ممکن نیست .
 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تاکید کرد که مسائل موشکی و منطقه ای ایران خارج از توافق هسته ای (برجام) هستند و مذاکره مجدد درباره برجام ممکن نیست .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»،موگرینی بعدازظهر چهارشنبه پیش از نشست وزیران دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: در سفر به آمریکا درباره موضوع توافق هسته ای ایران با دوستانمان در واشنگتن گفت وگو کردم و اطمینان دارم که خواهیم توانست توافق هسته ای را حفظ کنیم.

موگرینی خاطرنشان کرد در واشنگتن درباره رویکرد مشترک با آمریکا در خصوص کره شمالی هم مذاکره کرده است و از نظر اتحادیه اروپا تحریمها وسیله ای برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک است و این مساله هم تاکیدی بر اهمیت حفظ برجام است.

یکی از خبرنگاران از موگرینی سوال کرد: پس از دیدارهای این هفته شما در واشنگتن ، آیا در اتحادیه اروپا آمادگی برای افزایش فشار علیه ایران بطور مستقیم در ارتباط با مساله موشکی یا مسائل منطقه ای وجود دارد؟

موگرینی در پاسخ گفت: ما در اتحادیه اروپا نگرانی درباره برنامه موشکی بالستیک و برخی سیاست های منطقه ای از جمله در ارتباط با مناقشه های سوریه و یمن داریم اما (در واشنگتن) روشن ساختیم که این موضوعات باید خارج از توافق هسته ای رسیدگی شوند .

وی افزود: برای ما مساله مهم این است که توافق هسته ای به همین شکلی که هست حفظ شود و از دیدگاه ما مذاکره مجدد ممکن نیست. ما نباید توافقی را که موفق بوده است تغییر دهیم.
موگرینی گفت: ما خارج از چهارچوب توافق هسته ای ، همین الان هم به این موضوعات می پردازیم و اتحادیه اروپا برخی تحریم های غیر هسته ای را حفظ کرده است و ما آماده ایم که به سایر موضوعات بپردازیم اما به شیوه ای جداگانه و مساله مهم حفظ برجام توسط همه طرفها از جمله ایران است.

وی خاطرنشان کرد: من در واشنگتن همچنین با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی دیدار کردم و او نیز تاکید کرد که آژانس دسترسی های کاملی دارد و ما به استقلال و دانش فنی آژانس برای نظارت دقیق و تضمین اجرای دقیق تعهدات هسته ای ایران اطمینان داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین