|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
هزار تروریست داعشی وارد استان دیرالزور سوریه شده‌اند و مأموریت عملیات داعش در شهر المیادین و ریف شرقی دیرالزور را بر عهده دارند.
 هزار تروریست داعشی وارد استان دیرالزور سوریه شده‌اند و مأموریت عملیات داعش در شهر المیادین و ریف شرقی دیرالزور را بر عهده دارند.

پاتک‌های داعش در صحرای غربی دیرالزور و ریف شرقی این استان و صحرای السخنه و صحرای جنوب شرقی حمص دومین هفته خود را پشت سر گذاشت ولی پیشروی چندانی حاصل نکرد.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که هدف از پاتک‌های داعش، به تأخیر انداختن عملیات‌های ارتش سوریه در ریف شرقی دیرالزور و کرانه خاوری رود فرات بود، ولی ارتش به موازات روستاهای موجود در کرانه غربی رود فرات، پیشروی کرد و خود را به شهر المیادین رساند و اکنون در این شهر با داعش درگیر است.

به گزارش دیدبان، این حملات پیاپی معلول رسیدن تجهیزات نظامی به داعش در استان دیرالزور بود؛ به گونه‌ای که منابع موثق اعلام کردند که طی 72 ساعت گذشته حدود 1000 فرمانده و عنصر داعشی از عراق وارد مناطق تحت اشغال این گروه در دیرالزور سوریه شده‌اند.

اکثر این تروریست‌ها تبعه‌های آسیاسی هستند که در گروهی به نام «لواء القعقاع» در عراق فعالیت داشتند و اکنون در جبهه های مختلف دیرالزور و صحرای سوریه مستقر شده‌اند.

این 1000 نفر در گروهی به نام «القرادیش» گرد هم آمده‌اند که بیشتر عناصر آن ازبک، تاجیک، آذری و ترکستانی هستند.

این گروه فرماندهی عملیات نظامی داعش در شهر المیادین و ریف شرقی دیرالزور را بر عهده دارد و گفته می‌شود که عناصر این گروه به عناصر سوری و عرب داعش هیچ اعتمادی ندارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین