|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
روسیه ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه اقدام ضدبرجامی توسط آمریکا، اعلام کرد: بعید است که برنامه غیر صلح آمیز هسته ای برای کسی سودمند باشد، ولی نمی دانیم چرا ایران را به اتخاذ تدابیری برای تامین امنیت خود سوق می دهند؟
 روسیه ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه اقدام ضدبرجامی توسط آمریکا، اعلام کرد: بعید است که برنامه غیر صلح آمیز هسته ای برای کسی سودمند باشد، ولی نمی دانیم چرا ایران را به اتخاذ تدابیری برای تامین امنیت خود سوق می دهند؟

گئورگی بوریسنکو رییس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه افزود: تا کنون هچ گزینه ای بهتر از برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران ارائه نشده است، اما به احتمال زیاد خروج آمریکا روند تحقق این توافق بین المللی را زیر سئوال می برد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز پنجشنبه به نقل از بوریسنکو نوشت: اما باید به این واقعیت توجه شود که تاکنون هیچ گزینه ای بهتر از برجام ارائه نشده است.

رییس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمی دانیم که منافع آمریکا در خروج از معامله هسته ای با ایران چیست.

وی افزود: اگر واشنگتن مجددا تحریم های قبلی را وضع کند، ایران هم حق توقف روند تحقق برجام را دارد.

مقام وزارت خارجه روسیه همچنین هشدار داد که خروج آمریکا از برجام بر ثبات جهانی تاثیر (منفی) می گذارد و اوضاع خاورمیانه را متشنج تر می کند.

وی ادامه داد: می خواهیم منافع و خواسته های همه مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل نسبت به منافع سایر کشورها احترام قائلیم، اما از اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته ای با ایران چه سودی می برد، آگاهی نداریم.

روسیه از برجام حمایت می کند و مقام های این کشور در هفته های اخیر از آمریکا برای طرح احتمال خروج از این توافق بین المللی انتقاد کرده اند.

آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (سنا) روز سه شنبه در پی انتقاد ترامپ از برجام و طرح امکان خروج از این توافق بین المللی، بار دیگر بر تداوم موضع مسکو در مخالفت با اقدام احتمالی آمریکا در خروج از برجام تاکید کرد.

پوشکوف اعلام کرد که خروج آمریکا از برجام به بحران جدید جهانی یا جنگ در خاورمیانه منجر خواهد شد.

آژانس اخبار فدرال روسیه در ادامه به نقل از سخنان مقام ارشد روس نوشت: در آینده ای نزدیک نیز نمایندگان دوما با همتایان ایرانی خود برای گفت وگو در باره جزییات مسائل مرتبط با برجام دیدار خواهند کرد.

زمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه نیز اقدامات ضدبرجامی آمریکا را احمقانه خواند و خاطرنشان کرد: واشنگتن سیاست تخریب برجام را پیش گرفته است.

وی روز سه شنبه گفت: این حرکت احمقانه است، آمریکا سیاست لغو توافق ها در مورد برنامه هسته ای ایران را پیش گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کابولوف در مورد اقدامات ضدبرجامی آمریکا نوشت: این بخشی از سیاست های آمریکا است که تلاش می کند، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کند.

مقام وزارت خارجه روسیه هشدار داد: راهبرد جدید آمریکا در باره ایران در صورت خودداری دولت دونالد ترامپ از لغو تحریم های ضدایرانی، می تواند اجرای برجام را دشوار کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز 12 مهر ماه در اجلاسیه عمومی نشست هفته انرژی روسیه گفت: مسکو همچنان از برجام حمایت می کند و تا زمانی که همه طرف ها به تعهدات خود در شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستند، این رویکرد ادامه می یابد.

وی افزود: در زمان حاضر ایران برجام را اجرا می کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی هم به عنوان سازمان تخصصی معتبر تایید کرده که تهران تعهدات خود را کامل انجام می دهد.

رییس جمهوری روسیه 22 شهریور ماه نیز اعلام کرد، برجام غیرقابل مذاکره مجدد و یک توافق همه جانبه بین‌المللی است که همه باید متعهد به اجرای آن باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین