|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
بر اساس برنامه از پیش تدوین شده، هشت کیلومتر از این خط ریلی در خاک جمهوری آذربایجان و پل ریلی به روی رودخانه مرزی آستاراچای به پایان رسیده و یک و نیم کیلومتر از این خط در خاک ایران تا محل احداث بارانداز باقیمانده است که ظرف ماههای آینده تکمیل خواهد شد.
 مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان از ورود نخستین قطار کانتینری اروپا تا 40 روز آینده به پایانه کانتینری آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«جاوید قربان اف» در جریان سفر یک روزه خود به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مراحل میزان پیشرفت احداث راه آهن بین المللی آستارا – آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که پیش بینی شده بود  خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا که دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را به هم متصل میکند، مورد توجه مقامهای عالی رتبه دو کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه از پیش تدوین شده، هشت کیلومتر از این خط ریلی در خاک جمهوری آذربایجان و پل ریلی به روی رودخانه مرزی آستاراچای به پایان رسیده و یک و نیم کیلومتر از این خط در خاک ایران تا محل احداث بارانداز باقیمانده است که ظرف ماههای آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پایانه ریلی، کشورش علاقمند سرمایه گذاری در مسیر 164 کیلومتری راه آهن رشت - آستارا نیز است، افزود: پروژه مذکور نیازمند یک میلیارد دلار هزینه است و دولت جمهوری آذربایجان پیگیر سرمایهگذاری 500 میلیون دلار در احداث آن است.

قربان اف از طی مراحل اداری اجرای خط آهن رشت - آستارا در ایران سخن گفت و توضیح داد: وزرای ایرانی و آذری که عضو کمسیونهای همکاریهای اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان هستند، طی روزهای آینده در رابطه با تسریع در اجرای خط ریلی مذکور مذاکراتی را خواهند داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود میزان مبادلات کالا از طریق حمل و نقل را بین ایران و هندوستان 72 میلیون تن به ارزش 250 میلیارد دلار برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور یقین خط آهن گیلان در جابجایی این حجم کالا نقش بسزایی را ایفا خواهد داشت و سود کلانی را نصیب دو کشور میکند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان، اتصال خلیج فارس به دریای سیاه را مهمترین هدف احداث راه آهن بین المللی آستارا – آستارا عنوان کرد و گفت: نخستین قطار کانتینری اروپا تا 40 روز آینده به پایانه کانتینری آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از افزایش حجم ترانزیت کالا از روسیه به ایران از طریق دریا سخن گفت و تصریح کرد : با تکمیل این خط آهن فرصت بسیار خوبی برای تجار کشورهای منطقه ایجاد میشود.

به گزارش ایسنا، «دکتر سعید محمدزاده» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، «جاوید قربان اف» مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان و «دکتر مصطفی سالاری» استاندار گیلان در رأس هیأتی به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کردند و از پل ریلی و راه آهن بین المللی آستارا – آستارا که خط آهن سراسری دو کشور را به هم متصل میکند، بازدید کردند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین