|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ۲۳ میلیون تن محصول کشاورزی در ایران تلف می شود که اگر این مقدار به دو سوم کاهش یابد به صرفه جویی ۹ میلیون دلاری در سال می رسیم.
 نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ۲۳ میلیون تن محصول کشاورزی در ایران تلف می شود که اگر این مقدار به دو سوم کاهش یابد به صرفه جویی ۹ میلیون دلاری در سال می رسیم.

آرمان خالقی در مراسم تجلیل از برترین های صنعت غذای مازندران  با بیان اینکه طرح انتزاع پنج سال به درستی اجرا نشده است، اظهار کرد: این طرح برخی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می کرد اما پنج سال پس از تصویب آن در مجلس، هنوز به اجرا نرسیده است.

خالقی مدیریت دولت در صنعت غذا را دچار سردرگمی دانست و اظهار کرد: حوزه صنایع غذایی از بخش هایی است که به صورت تخصصی به وزارت صنعت و معدن مربوط می شود و انتظار داریم دولت این حوزه را مبرای از انتزاع بداند.

وی امنیت غذایی را مقوله مهمی برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر در این زمینه سیاست واحد نداشته باشیم و جزیره ای کار کنیم یقینا در ادامه دچار مشکل خواهیم شد چون حوزه غذا نیازمند تبیین و تعیین نقشه راه است.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، مدیریت آب و سرمایه گذاری در اراضی کشاورزی را از بخش های مهم توسعه تولید غذا دانست و تاکید کرد: اگر آمایش سرزمینی اتفاق نیفتد و آمار و اطلاعات دقیق از صنایع غذایی در استان ها وجود نداشته باشد یقینا سرمایه گذاری ها در این بخش، بدون اطلاع بوده و با شکست مواجه خواهد شد.

خالقی تاکید کرد: باید مشخص شود چه محصول کشاورزی باید داشته باشیم این مهم نیازمند راه اندازی شهرک های صنعتی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه شهرک های صنعتی باعث رقابتی شدن قیمت محصولات کشاورزی در واحد سطح می شوند، تصریح کرد: نمی توان محصولی را بدون در نظر گرفتن قیمت رقابتی تولید کرد اینگونه به مصرف کننده فشار مضاعف وارد می شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین