|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
شبکه خبری بی بی سی عربی به نقل از سازمان ملل متحد، گزارش داد که گروه تروریستی داعش سبب مهاجرت اجباری بیش از 5 میلیون شهروند عراقی شده و این نهاد بین المللی درباره وضعیت سلامت افراد آواره، به شدت نگران است.
 شبکه خبری بی بی سی عربی به نقل از سازمان ملل متحد، گزارش داد که گروه تروریستی داعش سبب مهاجرت اجباری بیش از 5 میلیون شهروند عراقی شده و این نهاد بین المللی درباره وضعیت سلامت افراد آواره، به شدت نگران است.

به نقل از این شبکه خبری، «لیز گراند» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای گفت: 5 میلیون و 4 هزار شهروند عراقی طی 3 سال گذشته که عناصر تروریستی داعش بر بخش های گسترده ای از شمال و مرکز این کشور سیطره داشت، از خانه و کاشانه خود گریخته اند.

گراند افزود: سازمان ملل درباره وضعیت سلامت افرادی که آواره شدند، به شدت نگران است.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: صدها هزار تن از افرادی که ده ها هزار نفر از آنها کودک هستند، در معرض فشار و خطرات شدیدی از جمله صدمات روحی و روانی بوده اند. آنها به حمایت، مراقبت و رسیدگی های ویژه طی سال های آتی، نیازمند.

سازمان ملل در حالی این آمار را اعلام می کند که نیروهای عراقی، موفق شدند شهر «الحویجه» آخرین پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش را باز پس گیرند.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش اکنون تنها بر بخش های محدودی از خاک عراق واقع در مرزهای مشترک این کشور با سوریه، سیطره دارند. این گروه تروریستی در اوج نفوذش در عراق، بخش های گسترده ای از مرکز و شمال این کشور را از جمله شهر «موصل» دومین شهر بزرگ عراق، در کنترل خود داشت.

نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی، از جمله «الحشد الشعبی» و نیروهای عشایر طی ماه های اخیر توانستند کنترل اغلب مناطق تحت اشغال از جمله شهر موصل را به دست بیاورند.

این پیروزی ها پس از درگیری های خشونت بار با گروه های تروریستی حاصل شد، که در اثر آن صدها هزار غیرنظامی مجبور به فرار از کشور خود شدند.

بر اساس این گزارش ،پس از حمله داعشی ها به شهر موصل، بیش از نیم میلیون نفر از اهالی این شهر، گریختند. پس از آغاز عملیات نظامی نیروهای عراقی برای بازپس گیری این شهر نیز 800 هزار تن دیگر، خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

همچنین طی روزهای اخیر هزاران غیرنظامی، در اثر وقوع درگیری ها برای بازپس گیری شهر الحویجه، این شهر را ترک کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین