|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
بزرگترین گلایه کارکنان شهرداری در دوران مدیریت قبلی این بود که اکثریت قریب به اتفاق مدیران رده بالای شهرداری از بیرون شهرداری منصوب می‌شدند، بنابراین به نظر من ایرادی ندارد کسی که در زمان آقای قالیباف در سمت پایین‌تری بوده، اما عملکرد مثبتی داشته، حالا ارتقاء پیدا کند.
شهردار تهران با بیان اینکه حجم بدهی‌ها حجمی نیست که بتوان در کوتاه مدت آنها را کنترل کرد ،اعلام کرد که حداقل بدهی‌ها در شهرداری تهران سی هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛محمد علی نجفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر مدیران در شهرداری گفت: نمی‌توان گفت که در هیچ دستگاهی از فردا هیچ کس را عوض نمی‌کنیم؛ چرا که این جریانی مستمر است و اگر عمر مدیریت مدیران 4 سال باشد به این معنا است که هر سال 25 درصد از مدیران باید تغییر کنند.

وی در رابطه با عدم تغییر مدیران زمان محمد باقر قالیباف و حتی ارتقاء آنها اظهار کرد: بعضی از مدیران آقای قالیباف مدیران خوبی بودند و از نظر خط سیاسی نیز الزاما طرفدار آقای قالیباف نبودند. یکی از اولویت‌های من برای انتخاب نیرو این است که از بدنه شهرداری باشند. چه اصلاح طلب و چه غیر اصلاح طلب که فکر می‌کنم این روش درستی است.

شهردار تهران تاکید کرد: بزرگترین گلایه کارکنان شهرداری در دوران مدیریت قبلی این بود که اکثریت قریب به اتفاق مدیران رده بالای شهرداری از بیرون شهرداری منصوب می‌شدند، بنابراین به نظر من ایرادی ندارد کسی که در زمان آقای قالیباف در سمت پایین‌تری بوده، اما عملکرد مثبتی داشته، حالا ارتقاء پیدا کند.

نجفی در رابطه با تصمیم شهرداری تهران برای مدیریت بدهی‌ها گفت: ما روی این موضوع بحث داریم هم روی مدیریت بدهی‌ها و هم روی مدیریت منابع و هم مدیریت هزینه بحث داریم که این مسائل باید مورد توجه قرار بگیرد، اما حجم بدهی‌ها حجمی نیست که بتوان در کوتاه مدت آنها را کنترل کرد و حداقل بدهی‌ها در  شهرداری تهران سی هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری تهران در حال حاضر بحث حمل و نقل و ترافیک است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به جلسات خود با وزیر اقتصاد و محمدباقر نوبخت گفت: در هر دو جلسه تصمیم گیری شد که کمیته مشترکی ایجاد شود تا ارقام به طور دقیق اعلام شود و ارقامی که مورد تایید طرفین است، استخراج شود که این کار مدتی طول می کشد.

وی تاکید کرد: جلسه‌ با آقای نوبخت از این جهت مورد اهمیت بود که اولا در رابطه با ردیف‌های بودجه‌ای و سهم شهرداری در قانون بودجه سال جاری بحث شد و آقای نوبخت  قول دادند که به موقع پرداخت شود. در عین حال درباره احکام بودجه‌ای سالهای قبل در رابطه با استفاده شهرداری از فاینانس صحبت شد و باز ایشان قول دادند که امسال این موارد به جریان بیفتد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به مطرح شدن مباحثی در خصوص بلیط مترو در این جلسات، افزود: در این خصوص نیز قرار شد دولت یا به صورت نقدی یا به صورت اوراق، آنها را ادا کند.

وی یادآور شد: در رابطه با ایمنی بعضی از خطوط مترو هم اعضای شورای شهر و هم وزارت کشور ایراد گرفتند که ما تیم فنی تشکیل دادیم که این موضوع را بررسی کنند که به احتمال قوی نتیجه بررسی ها این است که این ایرادات وارد است و اگر وارد باشد ما این خطوط را برای دوره‌ای موقت تعطیل میکنیم تا این ایرادات برطرف شود چراکه حفظ جان شهروندان و ایمنی این خطوط مهمتر از هر مسئله‌ای است.

نجفی همچنین در رابطه با سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران در موضوع برجام گفت: موضع آقای ترامپ هنوز معلوم نیست و گویا بنا است فردا اعلام شود اما من فکر می کنم اگر ترامپ حرکتی انجام دهد که به معنای خروج آمریکا از برجام باشد، از نظر بین‌المللی و داخلی به ضرر آنها خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین