|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۸۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
در این پرونده از ابتدا خود آقای مرتضوی دفاع کرد. طاهری خاطرنشان کرد: تاریخ رسیدگی بعدی سی‌ام آبان اعلام شد. با توجه به اینکه پس از گذشت بیش از 8سال رسیدگی به پرونده ادامه دارد، این پرونده به جلد 32 رسیده است و 15‌هزار صفحه دارد.
باز هم به دادگاه نیامد؛ قاضی بوده و شاید آن اندازه به دادگاه‌ها رفت‌و‌آمد داشته است که حضور در چنین نهادی برایش تکراری شده است و تمایل ندارد باز هم به آنجا برود! دادگاه رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی از سعید مرتضوی روز دوشنبه برگزار شد که مرتضوی به‌دلیل بیماری در جلسه حضور نیافت. وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی درباره جلسه دیروز گفت: «وکیل مرتضوی در دادگاه حضور داشت و به ارائه دفاعیات پرداخت؛ ما نیز با استناد به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن تصدی مرتضوی در این سازمان نظرات خود را درخصوص این شکایت اعلام کردیم.» در روز دوشنبه اعلام شد که دادگاه دیگری هم در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، اما درموردآن توضیحی داده نشد و همه منتظر بودند تا سعید مرتضوی در این روز به دادگاه بیاید.

مرتضوی سه‌شنبه هم نیامد!

سه‌شنبه هم رسید و باز هم خبری از مرتضوی نشد! مشخص شد جلسه دیروز دادگاه تجدیدنظر پرونده سعید مرتضوی در بخش کهریزک است که به‌دلیل غیبت متهم برگزار نشد و زمان آن تجدید شد. طاهری و کمالی، وکلای اولیای‌ دم روح‌الامینی، پس از خروج از شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران در جمع خبرنگاران گفتند: دادگاه، سی‌ام آبان را برای رسیدگی مجدد به این پرونده تعیین کرد. اولیای دم روح‌الامینی گفت: طبق دعوت در وقت مقرر همراه وکلا حاضر بودیم و به ‌علت اینکه تجدیدنظر خوانده -سعید مرتضوی- حضور نداشتند و به جهت بیماری گواهی پزشکی ارائه داده بودند، دادگاه برای نزدیک‌ترین فرصت در ماه آینده تجدید شد. روح‌الامینی با بیان اینکه این پرونده توسط قضات متعدد در مراحل مختلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: در دادگاه تجدیدنظر در حال حاضر آقای شیری و آقای ملک‌رئیسی به‌عنوان قضات پرونده حضور دارند. طاهری یکی از وکلای اولیای دم روح‌الامینی در ادامه عنوان کرد: آقای سعید مرتضوی در این پرونده وکیلی نداشتند، ولی در پرونده تامین اجتماعی وکیل ایشان آقای جعفری بوده و دیروز گواهی پزشکی ارائه داده‌اند. وی افزود: در این پرونده از ابتدا خود آقای مرتضوی دفاع کرد. طاهری خاطرنشان کرد: تاریخ رسیدگی بعدی سی‌ام آبان اعلام شد. با توجه به اینکه پس از گذشت بیش از 8سال رسیدگی به پرونده ادامه دارد، این پرونده به جلد 32 رسیده است و 15‌هزار صفحه دارد. مطالب بارها گفته شده است. ان‌شاءا... با توجه به سرعت خوبی که قوه قضائیه در سال‌های ابتدایی در دادگاه انتظامی قضات داشته، در بخش انتهایی هم به جمع‌بندی برسد. گفتنی است قاضی کشکولی مرداد سال 94 به این پرونده رسیدگی و مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به‌ اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد. مرتضوی 18 مهر 94 به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کرد و پرونده که علاوه بر اعتراض مرتضوی، اعتراض تامین اجتماعی و اولیای دم روح‌الامینی را به‌همراه داشت، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 17 دیوان عالی کشور ارجاع شد، اما 21 اردیبهشت سال 95 قاضی محسن افتخاری اعلام کرد: دیوان عالی کشور پرونده را در صلاحیت دادگاه تجدیدنظر استان دانسته است. مرتضوی در بخش دوم پرونده تامین اجتماعی هم که در دست بررسی شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قرار دارد، از سوی شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به‌ترتیب به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده است.

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین