|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۷۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل درباره ایران را ناشی از درک ضعیف وی از توافقات بین‌المللی و مبانی حقوقی آن دانست.
 علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، این اظهارات را نمایانگر روحیه جنگ طلبانه، خصمانه و ضد صلح دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، وی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه برجام قراردادی برای سرپوش گذاشتن در ساخت سلاح هسته‌ای ایران است و یکی از بدترین قراردادهای آمریکا بوده است اظهار داشت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهور آمریکا از توافقات بین المللی و مبانی حقوقی آن بوده و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد؛ رییس جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاوران وی  به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.

شمخانی با تاکید بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای استیفای کامل حقوق مشروع و قانونی خود و عدم تاثیر پذیری از هیاهوهای هالیوودی افزود: هیچ یک از طرف‌های امضاء کننده برجام حق ندارند از سازوکارهای پذیرفته شده در این توافقنامه بین المللی با طرح بهانه های واهی و غیر حقوقی سرباز زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی 7 نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح آمیز فعالیت های هسته‌ای کشور ما را تایید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه‌ای طرف مقابل و اتهام زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می گیرد فاقد ارزش و اعتبار است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت؛ رویکرد آمریکا در قبال برجام به معنای تمسخر مسیر مذاکره و عدم پایبندی این کشور به قواعد دیپلماسی بوده و پیامی به جز بی اعتبار سازی مجامع بین المللی به جهان منتقل نمی کند.

وی با تقبیح رویکرد ساده لوحانه و تلاش نافرجام رییس جمهور آمریکا که با طرح موضوعات غیر واقعی بدنبال تاثیر گذاری مخرب برجامعه ایران است افزود:مردم مسلمان،انقلابی و سلحشور ایران اسلامی با درک واقعی از تهدیدات و منافع ملی کشور در جریان انتخابات های متعدد اعتقاد،حمایت و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را درفرایندی آزاد و مشارکت جویانه در معرض نگاه جهانیان قرار داده اند و بهتر است رییس جمهور امریکا به جای این گونه اظهارات، فکری برای جلوگیری از نزول تصاعدی جایگاه خود نزد افکار عمومی آمریکا و جامعه جهانی نماید.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا مدعی نقش ایران در توسعه جنگ در یمن شده است تصریح کرد؛ در حالی که رژیم سعودی با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا ضمن بمباران گسترده مردم بی دفاع و فقیر یمن و بکار گیری سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای، مجموعه زیر ساختهای حیاتی این کشور را از بین برده و موجب شکل گیری فاجعه انسانی در یمن شده است ، رییس جمهور آمریکا برای انحراف اذهان عمومی سیاست فرار به جلو را اتخاذ کرده وبه خیال پردازیهای غیر واقعی ادامه می دهد.     

 شمخانی خاطر نشان کرد: اسناد و مدارک متقن و اعترافات مهم برخی عناصر دستگیر شده مرتبط با رئیس جمهور مستعفی یمن نشان دهنده همکاری گسترده آمریکا با القاعده در یمن و استفاده ابزاری این کشور از تروریسم  برای سرکوب مردم انقلابی و مظلوم یمن می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گناه مردم یمن را دموکراسی  خواهی و حق تعیین سرنوشت دانست و رفتار آمریکا و دخالت نظامی آنها را سرکوب حق طبیعی مردم و نسل کشی توصیف کرد.

وی رئیس جمهوری آمریکا را فردی دروغگو و حامی گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه معرفی و تاکید کرد؛ ترامپ، اوباما را ایجاد کننده داعش می دانست اما طی ماههای اخیر وبا دستور او نظامیان این کشور بارها  نیروهای تروریست در محاصره را فراری داده  و آن ها را در پوششهای مختلف از مرز کشورها جابجا کرده اند.

به گزارش تسنیم، امیر دریابان شمخانی همچنین در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هرساله در قالب نمایشهای کودکانه ارایه می شود خاطر نشان کرد؛ با توجه به موج گسترده نفرت و انزجار مردم جهان از این رژیم و  شخص وی که قاتل زنان و کودکان فلسطینی است، بطور قطع پنگوئن ها ی قطب جنوب هم حاضر نخواهند شد ننگ طرفداری از این رژیم کودک کش را بپذیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین