|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۷۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
دو نفر از سناتورهای آمریکایی به نمایندگی از بسیاری از مردم و سایر نمایندگان، خواستار انتشار جزئیات دقیق‌تر و پیگیری حمله سایبری و افشای اطلاعات ۱۴۳ میلیون کاربر که از مشتریان شرکت اکوئیفاکس ایالات متحده آمریکا بودند، شدند.
 پس از افشا شدن اطلاعات ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواستار اصلاحات قانونی و انتشار جزئیات دقیق‌تری از این حمله سایبری شدند.

به نقل از وب‌سایت usatoday، دو نفر از سناتورهای آمریکایی به نمایندگی از بسیاری از مردم و سایر نمایندگان، خواستار انتشار جزئیات دقیق‌تر و پیگیری حمله سایبری و افشای اطلاعات ۱۴۳ میلیون کاربر که از مشتریان شرکت اکوئیفاکس ایالات متحده آمریکا بودند، شدند.

حدود یک هفته پیش بود که خبر لو رفتن ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی که از مشتریان یک شرکت گزارش دهنده اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا بودند، منتشر شد. شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر در آمریکاست که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان گزارش می‌دهد، روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران این شرکت دسترسی پیدا کردند و احتمال می‌رود ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوءاستفاده قرار گرفته باشند.

این اطلاعات خصوصی و حساس شامل اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد شماره گواهینامه رانندگی و شماره تامین اجتماعی آنها بوده که ممکن است امنیت اطلاعات میلیون ها کاربر در ایالات متحده آمریکا را تهدید کند.

شرکت اکوئیفاکس مستقر در ایالت آتلانتا، یک هدف بالقوه برای هکرها بشمار می‌آید چرا که هکرها با دسترسی به اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام‌ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق مالی افراد می‌توانند به اطلاعات ارزشمند و حریم خصوصی افراد نفوذ کرده و از آن سوءاستفاده کنند.

به دنبال حمله هکرها به شرکت اکوئیفاکس، تعدادی از سناتورهای مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت های مختلف این کشور درصدد بازنویسی و اصلاح قانون‌هایی در ارتباط با حقوق کاربران و وضع استاندارد های سخت گیرانه‌تری هستند. وضع و اصلاح این گونه قوانین و مقررات می‌تواند به حفظ حقوق کاربران و مشتریان این شرکت‌ها کمک به سزایی کند.

سناتورهای آمریکایی خواستار انتشار جزئیاتی از جمله زمان دقیق بروز حمله سایبری، زمان آگاهی یافتن، شناسایی و اعلام شرکت اکوئیفاکس از حمله سایبری مذکور، جزئیات دقیق از اطلاعات فاش شده کاربران، نحوه دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران، درصد سهل‌انگاری و کوتاهی متخصصان شبکه و حفاظت اطلاعات شرکت اکوئیفاکس و اقدامات لازم صورت گرفته توسط این شرکت، هستند و از مقامات دولتی، نظارتی و امنیتی این کشور انتظار دارند این مساله را هرچه سریع‌تر پیگیری کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین