|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
ایندیپندنت نام ۱۰ کشور را که مهاجران اعلام کرده‌اند در آن‌ها نسبت به شغل مشابه در وطن خود درآمد بیشتری دریافت می‌کنند، منتشر کرد.
ایندیپندنت نام ۱۰ کشور را که مهاجران اعلام کرده‌اند در آن‌ها نسبت به شغل مشابه در وطن خود درآمد بیشتری دریافت می‌کنند، منتشر کرد.

دریافت حقوق بیشتر، برای همه افراد خوشایند است. این مسئله تا جایی اهمیت می‌یابد که برخی افراد برای دریافت دستمزد بیشتر، به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. آمار نشان می‌دهد نزدیک به 41 درصد مهاجران در سراسر جهان به دلیل کار و یا شریک زندگی خود از کشورشان نقل مکان می‌کنند. «موسسه اینترنیشنز» برای به دست آوردن این آمار، اطلاعات خود را از 12 هزار و 519 مهاجر از 166 کشور جهان دریافت کرده است.

در این تحقیق، از مهاجران درخواست شد حقوق دریافتی کنونی خود را با درآمد شغل مشابه در کشور خود مقایسه کنند. 10 کشور برتری که دستکم 60 درصد مهاجران اعلام کردند در آن‌ها بیش از کشورهای خود دستمزد دریافت می‌کنند در خاورمیانه و شمال اروپا قرار دارند. با این حال، این آمار نسبی است؛ زیرا که در این پژوهش، سطح رضایت مهاجران از درآمدشان بسته به هزینه زندگی در کشورهای مختلف، متفاوت بوده است.

به عنوان مثال، 76 درصد مهاجران در لوکزامبورگ اعلام کردند نسبت به کشور خود درآمد بیشتری دارند، اما 23 درصد آن‌ها بیان کرده اند درآمدشان همچنان به اندازه‌ای که بتوانند همه نیازهای زندگی خود را تامین کنند، نرسیده است. در ادامه، به 10 کشوری که مهاجران در آن‌ها درآمدی بیش از وطن خود دارند، اشاره می‌شود.

10. سنگاپور
62 درصد مهاجران در سنگاپور اعلام کرده اند نسبت به شغل مشابه در کشور خود، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. همچنین یک سوم از این مهاجران اعلام کرده اند دستمزدشان در مقایسه با گذشته، بسیار بیشتر است. 43 درصد مهاجران در سنگاپور اعلام کرده اند درآمد خالص سالانه خانوار آن‌ها بیش از 100 هزار دلار است. به طور متوسط، 21 درصد از مهاجران در جهان، حقوقی بیشتر از 6 رقمی دریافت می‌کنند. با این حال، هزینه زندگی در سنگاپور بسیار بالاست و به این دلیل، این کشور در جایگاه دهم در این رده بندی قرار گرفته است.

9. نروژ
72 درصد مهاجران در نروژ معتقدند درآمد بیشتری نسبت به شغل خود در وطنشان دارند. 33 درصد اعلام کرده اند مبالغ دریافتی آن‌ها بسیار بیشتر است. با این‌حال، 71 درصد این افراد نظر مساعدی نسبت به هزینه‌های زندگی در این کشور ندارند.

8. امارات متحده عربی
71 درصد مهاجران باور دارند نسبت به گذشته درآمد بیشتری دارند. نزدیک به نیمی از این افراد اعلام کرده اند حقوق آن‌ها نسبت به کشور خود بسیار بیشتر است. 16 درصد این مهاجران اعلام کرده اند درآمد خانوار سالانه آن‌ها بیش از 150 هزار دلار است. با این‌حال، 67 درصد این افراد هزینه خانوار در امارات متحده عربی را منفی تلقی کرده اند. 27 درصد آن‌ها اعلام کرده اند مبالغ دریافتی آن‌ها برای تامین همه نیازهای زندگی‌شان کافی نیست.

7. نیجریه
از میان مهاجران به کشور نیجریه، 68 درصد باور دارند نسبت به سمت مشابه در کشور خود دریافتی بیشتری دارند. از هر 10 مهاجر به نیجریه، یک نفر درآمدی بیش از 200 هزار دلار در سال دارد. 86 درصد این مهاجران بیان کرده اند درآمدشان برای تامین همه نیاز‌های زندگی کفایت می‌کند. با این‌حال، کسب امتیازهای پایین در مسئله بهداشت، رفاه، امنیت و حمل و نقل، موجب شده است نیجریه در جایگاه پایین‌تری در این رده بندی قرار گیرد.

6. عربستان سعودی
70 درصد مهاجران به عربستان تصور می‌کنند حقوق بیشتری نسبت به سمت مشابه در کشور خودشان دریافت می‌کنند. 42 درصد این افراد اعلام کرده اند درآمد آن‌ها افزایش بسیاری داشته است. 87 درصد مهاجران به عربستان گفته اند درآمد خانوار آن‌ها برای تامین تمام نیازهای زندگی مناسب است. 22 درصد آن‌ها اعلام کرده اند درآمدشان بسیار بیشتر از نیازشان است. علی‌رغم کسب امتیازهای مثبت در بحث حقوق کارگران، عربستان سعودی در شاخص‌های زندگی خانوادگی و آموزش جایگاه مناسبی ندارد.

5. بحرین
از میان مهاجران به بحرین، 70 درصد معتقدند حقوق آن‌ها نسبت به دستمزدشان در کشورهای خود، بیشتر است. 41 درصد این مهاجران اعلام کرده اند مبالغ دریافتی آن‌ها بسیار بیشتر است. 93 درصد این مهاجران به طور تمام وقت کار می‌کنند و به طور متوسط هفته‌ای 42.9 ساعت مشغول کارند. این در حالی است که متوسط زمان کار در جهان، 44.3 ساعت در هفته است.

4. کویت
70 درصد از افرادی که به کویت مهاجرت کرده اند نسبت به حقوق دریافتی خود اعلام رضایت کرده اند. با این‌حال، درآمد این افراد همچنان اندک است. 62 درصد مهاجران به کویت درآمد خانواری کمتر از 50 هزار دلار دارند. بسیاری از مهاجران کار در کویت اهل هند (22 درصد) و فیلیپین (13 درصد) هستند که به طور معمول در کشورهای خود دستمزد اندکی دارند. این مسئله می‌تواند توضیح دهد چرا این افراد حقوق دریافتی خود را بسیار بیشتر قلمداد کرده اند.

3. قطر
76 درصد مهاجران کار در قطر اعلام کرده اند بیش از آنچه در شغل مشابه در کشور خود دریافت می‌کرده اند، دستمزد دارند. 46 درصد اعلام کرده اند مبالغ دریافتی آن‌ها بسیار بیشتر است. نزدیک به یک سوم این مهاجران درآمدی دستکم 100 هزار دلاری دارند. با این‌حال، 67 درصد مهاجران هزینه زندگی در قطر را بسیار بالا می‌دانند. اما 81 درصد همچنان اظهار کرده اند درآمدشان به اندازه نیاز (و حتی بیش از نیاز) خود برای تامین زندگی است.

2. سوئیس
در این میان، 77 درصد مهاجران به سوئیس از دستمزد خود ابراز رضایت کرده اند. 44 درصد اعلام کرده اند حقوق آن‌ها از مبلغ دریافتی در کشور خود بسیار بیشتر است. 57 درصد مهاجران کار در سوئیس درآمد خانوار سالانه بیش از 100 هزار دلار دارند. این در حالی است که 14 درصد مهاجران درآمدی بیش از 200 هزار دلار دریافت می‌کنند. با این حال، به دلیل بالا بودن هزینه زندگی در سوئیس، 17 درصد از این افراد از وضعیت مالی خود ابراز نارضایتی می‌کنند.

1. لوکزامبورگ
76 درصد مهاجران کار که در لوکزامبورگ زندگی می‌کنند اعلام کرده اند نسبت به کشور خود، درآمد بیشتری دارند. با این حال، 23 درصد اعلام کرده اند دستمزدشان به اندازه تامین نیازهای زندگی خود نیست. همچنین 66 درصد آن‌ها هزینه‌های زندگی در لوکزامبورگ را منفی تلقی کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین