|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۷۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
مدیرکل پزشکی قانونی قزوین گفت: تنها مرجع برای دادن مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی است که بعد از تائید و بررسی لازم توسط سه پزشک متخصص در رشته مرتبط متقاضیان می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.
 مدیرکل پزشکی قانونی قزوین گفت: تنها مرجع برای دادن مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی است که بعد از تائید و بررسی لازم توسط سه پزشک متخصص در رشته مرتبط متقاضیان می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

«بهزاد ولی زاده» مدیرکل پزشکی قانونی قزوین با اشاره به نبود آماری از سقط‌های غیرقانونی جنین اظهار کرد: هیچ آماری از سقط غیرقانونی در دنیا وجود ندارد چون هیچ‌کدام از آن‌ها جایی ثبت نمی‌شود و اغلب به‌صورت پنهانی انجام می‌شود.

وی در بیان تقسیم‌بندی انواع سقط‌جنین تصریح کرد: سقط جنایی، سقط عادتی و خودبه‌خودی و سقط درمانی انواع سقط‌جنین را شامل می‌شود که عمده آن مربوط به سقط عادتی و خودبه‌خودی است.

ولی‌زاده با اشاره به این‌که در سه‌ ماهه نخست بارداری شایع‌ترین علل سقط‌جنین به علت ناهنجاری‌های کروموزومی و مشکلات جنینی رخ می‌دهد، گفت: در سه‌ماهه دوم بارداری نیز عمده سقط‌های عادتی به علت مشکلات رحمی مادر رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سقط جنایی به سبب اقدام عمدی صورت می‌گیرد اما در سقط درمانی به علت بررسی‌های صورت گرفته جنینی دارای بیماری و ناهنجاری خاصی تشخیص داده می‌شود که تداوم بارداری خطر برای مادر و یا جنین را به همراه دارد.

این مسئول با بیان این‌که سقط درمانی باید با مجوز پزشکی قانونی انجام شود، اظهار کرد: در این نوع از انواع سقط‌جنین لازم است برای پیشگیری از عوارض بعدی برخلاف سقط‌های زیرزمینی و بر اساس مستندات علمی و طبق قانون و با رعایت جوانب شرعی عمل سقط با تائید پزشکی قانونی توسط مراکز معتبر و با رضایت مادر صورت می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با تأکید بر این‌که دادن مجوز برای سقط درمانی بعد از انجام آزمایش‌ها و تائید پزشکان پزشکی قانونی باید در مراکز مجاز صورت بگیرد، تصریح کرد: تنها مرجع برای دادن مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی است که بعد از تائید و بررسی لازم توسط سه پزشک متخصص در رشته مرتبط متقاضیان می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند.

وی با بیان این‌که عمده سقط درمانی‌ها مربوط به ناهنجاری‌های کروموزومی و ناهنجاری‌های سیستم اعصاب مرکزی است، خبر داد: در سال 94 تعداد 171 نفر برای مجوز سقط به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد به 89 مورد مجوز سقط داده شد.

این مسئول با بیان این‌که در سال 95 از 241 مراجعه‌کننده به 129 نفر اجازه سقط‌جنین درمانی داده شد، تصریح کرد: بر اساس این آمار در سال 95 نسبت به سال پیش از آن با رشد 45 درصدی صدور سقط‌جنین درمانی روبه‌رو بودیم.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های سقط درمانی، پزشکی قانونی تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پرونده‌ها را بررسی و نتیجه را اعلام کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین