|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد که خبر احضار و اعلام جرم علیه مدیر فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ توسط مقامات قضایی استان فارس کذب است و مدیرهیچ شبکه کاربر محوری تاکنون به دادسرای شیراز احضار نشده است.
روابط عمومی دادگستری استان فارس به نقل از مقام قضایی مربوطه ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر احضار و اعلام جرم علیه مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده‌ است: در ابتدای سال 1393 شکایت تعدادی از شهروندان از کاربران داخلی این شبکه‌ها دائر بر نقض حریم خصوصی افراد از طریق انتشار فیلم و عکس و همچنین کلاهبرداری اینترنتی در دادسرای شیراز مطرح شده که موارد فوق در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای شیراز تحت بررسی است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی، این مقام قضایی افزوده است: شکات مطرح در پرونده 50 نفر دائر بر کلاهبرداری اینترنتی توسط کاربران داخلی و همچنین شکایت 3 شاکی خصوصی دائر بر سوءاستفاده غیر اخلاقی از تصاویر خانوادگی است.

وی اظهار کرده است: البته گزارشات و مستندات متعددی در خصوص فعالیت گروه‌های معاند مبنی بر ترویج فساد و فحشا از طریق شبکه‌های اجتماعی اخذ شده است که در این خصوص اقدامات بازدارنده و همچنین دستورات قضایی لازم جهت شناسایی این کاربران صادر شده است. اما تاکنون علیه شخص خاصی اعلام جرم صورت نگرفته و پرونده در حال تکمیل و تحقیقات اولیه می‌باشد.

این مقام مسئول در دادگستری استان فارس همچنین در خصوص استفاده خانواده‌ها بخصوص جوانان و نوجوانان از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داده و تأکید کرده است: روزانه پرونده‌های متعددی با موضوع مالباختگی و سوء استفاده از افراد در فضای مجازی در دادسرا تشکیل می‌شود که لازم است دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های گروهی نسبت به خطرات استفاده و اعتماد به افراد در فضاهای مجازی آگاهی بخشی نماید.

این مقام قضایی تصریح کرده است: اخبار منتشره در فضاهای مجازی از منابع غیر رسمی و به نقل از افراد غیر مسئول اعلام می‌گردد و لازم است افراد از انتشار این گونه اخبار و شایعات خودداری نمایند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین