|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
‌ولی الله سیف امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ابتدا درباره نرخ سود بانکی گفت: از 11 شهریورماه بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی شدند و بخش نظارت بانک مرکزی هر روزه در شعب مختلف بانک‌ها حضور پیدا کرده و بررسی می‌کنند.
 رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که دلار گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و سپرده‌های بانکی بازده به مراتب بهتری دارد.

 ‌ولی الله سیف  امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ابتدا درباره نرخ سود بانکی گفت: از 11 شهریورماه بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی شدند و بخش نظارت بانک مرکزی هر روزه در شعب مختلف بانک‌ها حضور پیدا کرده و بررسی می‌کنند.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به دست ما می رسد خوشبختانه عمومیتی در اجرای دقیق این دستورالعمل وجود دارد و موارد بسیار نادر و تخلفات کوچکی بوده که منجر به عزل رئیس شعبه شده است. بنابراین بانک‌ها مصمم به رعایت این انضباط هستند. چرا که از هر نظر منفعت دارد چه برای خود بانکها و چه برای اقتصاد کشور.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز درباره تسهیلات نیز محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنیم که آنها نیز ابلاغ خواهد شد.

سیف همچنین درباره نرخ ارز، تصریح کرد: نرخ دلار در 5 فروردین 96، 3 هزار و 820 تومان بود که اخیرا و روز گذشته به 3 هزار و 903 یا 4 تومان رسید و این نشان دهنده 2.2 درصد افزایش در طول این مدت بوده که متوسط ماهیانه کمتر از 0.5 درصد است، بنابراین به نظر نمی آید نگرانی خاصی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است دقت نظرهای بانک مرکزی و دولت در مجموع بر کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از افزایش‌ها و ‌هیجانی نرخ ارز است و آنچه مسلم است سرمایه‌گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست و سپرده‌های بانکی به مراتب بازدهی بهتری دارد و افزایش قیمت دلار در بلند مدت به هیچ وجه نمی‌تواند با آن رقابت کند. بنابراین دلار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین