|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
در حالی که واشنگتن از حامیان سرسخت دوره گذار میانمار از چندین دهه حکومت نظامی سختگیرانه به رهبری سوچی بوده است، این برنده نوبل مورد انتقاد شدید قرار دارد چرا که اقدامات چندانی برای توقف خشونت‌ها انجام نداده است.
 رهبر جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت از قطعنامه‌ای که رهبر میانمار را بر سر رفتارشان با مسلمانان روهینجایی هدف بگیرد، حمایت نخواهد کرد. میچ مک‌کانل گفت واشنگتن نباید سوچی را "موعظه" کند!

به نقل از خبرگزاری رویترز، میچ مک‌کانل،‌ رهبر جمهوری‌خواه سنای آمریکا که در جریان مسائل مرتبط با میانمار است، گفت: موافق نیستم که قطعنامه‌ای علیه او صادر شود. گمان می‌کنم او بزرگترین امید ماست که می‌تواند برمه را از جایی که الان هست، یعنی یک دیکتاتوری نظامی، به جایی که ما امید داریم ببرد.

سناتورها جان مک‌کین جمهوری‌خواه و ریچارد دوربین دموکرات هفته گذشته یک قطعنامه‌ای را ارائه کردند که خشونت‌های کنونی در میانمار را محکوم می‌کرد و از آنگ سان سوچی، رهبر میانمار می‌خواست تا کاری انجام دهد اما مک‌کانل گفت که او از این قطعنامه حمایت نمی‌کند.

 او در یک کنفرانس هفتگی از سوی رهبران جمهوری‌خواه سنا گفت: دیدگاه من این است؛ اینکه آمریکا سوچی را جدا کرده و بخواهد او را در شرایطی که موقعیت بسیار چالش‌برانگیزی دارد موعظه کند،‌ کمک‌کننده نیست. بنابراین، من نمی‌خواهم بخشی از این تصمیم باشم.   

مک‌کانل به پرسشی درباره اینکه آیا تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای لغو تحریم‌های میانمار مورد بازنگری قرار می‌دهد یا خیر پاسخی نداد.

فشارهای بین‌الملل روی میانمار افزایش یافته است تا آنها به خشونتی که موجب شده تا ۳۷۰ هزار مسلمان روهینجایی از بنگلادش فرار کنند، پایان دهند. دولت ترامپ خواستار حفاظت از غیرنظامیان شده و بنگلادش به دنبال مناطق امن است تا پناهجویان بتوانند به خانه‌هایشان باز گردند.

در حالی که واشنگتن از حامیان سرسخت دوره گذار میانمار از چندین دهه حکومت نظامی سختگیرانه به رهبری سوچی بوده است، این برنده نوبل مورد انتقاد شدید قرار دارد چرا که اقدامات چندانی برای توقف خشونت‌ها انجام نداده است.

مک‌کین که رئیس بانفوذ کمیته نیروهای مسلح سنا است، علاوه بر حمایت از این قطعنامه گفت که در لایحه سیاست دفاعی آمریکا که اکنون در کنگره جریان دارد خواستار لغو همکاری نظامی آمریکا با میانمار می‌شود. قانونی موسوم به "قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۱۸" (ان‌دی‌ای‌ای) خواستار توسعه همکاری نظامی شده است.

مک‌کین در بیانیه‌ای گفت:‌ در حالی که امید دارم این قانون به اصلاحات مثبت در برمه بینجامد، دیگر نمی‌توانم از توسعه همکاری نظامی نظامی حمایت کنم که علت آن وخامت بحران انسانی و سرکوب حقوق بشری علیه مردم روهینجاست.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین