|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۱۷۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
قرار بود بعد از پایان سخنرانی وزیر خارجه قطر جلسه پشت درهای بسته برگزار شود اما نمایندگان عربستان، مصر، بحرین و امارات پافشاری کردند که باید جواب نماینده قطر را بدهند.
 بعد از سخنرانی نماینده قطر در جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب این جلسه شاهد تنش‌ها و بحث و جدال بود طوری که حتی اظهاراتشان از لحن تند تجاوز کرده و به تهدید متوسل شدند.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه قطر در نشست شورای وزرای خارجه عرب در قاهره گفت: کشورهای محاصره کننده با تمامی ابزارهایشان تلاش کردند که مشروعیت را از قطر از طریق محاصره غیرقانونی و اقدامات سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و دینی سلب کنند. این کشورها حتی پاسخ آنچه را که بر سر میز مذاکره برای حل بحران مطرح شد ندادند.

وی گفت: خواسته‌های این کشورها غیرقابل اجراست و این دیدگاه میانجیگران نیز هست چراکه این خواسته‌ها مداخله در امور این کشورها محسوب می‌شود.

احمد قطان، نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب نیز در مقابل گفت که کشورش به تغییر نظام در قطر متوسل نخواهد شد.

وی به قطر هشدار داد که باید بداند عربستان قادر است هر کاری بکند.

بعد از سخنرانی نماینده قطر، جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب شاهد تنش‌ها و بحث و جدال بود طوری که حتی اظهاراتشان از لحن تند تجاوز کرده و به تهدید متوسل شدند.

قرار بود بعد از پایان سخنرانی وزیر خارجه قطر جلسه پشت درهای بسته برگزار شود اما نمایندگان عربستان، مصر، بحرین و امارات پافشاری کردند که باید جواب نماینده قطر را بدهند.

احمد قطان به قطر هشدار داد که به خاطر روابطش با ایران پشیمان خواهد شد.

وی با طرح ادعاهای واهی گفت: "اظهارات نماینده قطر که ایران شریف است، «طنز و خنده‌دار» است؛ ایرانی که علیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس توطئه می‌کند و شبکه‌های جاسوسی را در کویت، بحرین و تعدادی از کشورها ایجاد کرده. ایرانی که سفارت عربستان و چند سفارت دیگر را به آتش کشید شریف است؟ این روش قطر است."

قطان گفت: اقدامات قطر نشان دهنده این است که تمایلی به حل بحران ندارد. ما همچنان به شروطمان پایبند هستیم تا زمانی که دوحه خود را اصلاح کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین