|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
پلیس از دستگیری صاحب یک املاکی که با فروش و اجاره واحدهای مسکونی به 50 نفر از شهروندان، مبلغ 10 میلیارد ریال از آن ها کلاهبرداری کرده بود در شهر جدید هشتگرد خبر داد.
 پلیس از دستگیری صاحب یک املاکی که با فروش و اجاره واحدهای مسکونی به 50 نفر از شهروندان، مبلغ 10 میلیارد ریال از آن ها کلاهبرداری کرده بود در شهر جدید هشتگرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد کریم بیات جانشین فرمانده انتظامی استان البرزگفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ به پلیس آگاهی، پیگیری موضوع در دستور کارماموران اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شکات پرونده مشخص شد که این افراد به منظور رهن، اجاره و خرید منزل در دام صاحب یک املاکی در شهر هشتگرد گرفتار شده و نامبرده با تملق و چرب زبانی در پوشش اجاره و فروش خانه به قیمت پایین تر از قیمت منطقه اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که متهم به علت پیگیری های مکررشکات متواری شده و هیچ ردی از خود بر جای نگذاشته بود، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری های شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، درنهایت محرز شد که متهم علاوه برمالکیت بنگاه معاملات ملکی در شهرجدید هشتگرد، مسئولیت سه شرکت خدماتی در مناطق مختلف کرج را دارد، بنابراین مناطق محل فعالیت وی تحت کنترل و رصد ماموران قرار گرفت.

سرهنگ بیات اضافه کرد: پس ازچندین روز تحت نظر قرار دادن شرکت های خدماتی، متهم درحالی که قصدخروج از یکی از شرکت ها را در شهر جدید هشتگرد داشت شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی درتحقیقات تکمیلی ماموران اعتراف کرد که با هویت جعلی در پوشش راه اندازی چندین شرکت خدماتی و خرید و فروش املاک اقدام به اجاره، رهن و فروش واحدهای مسکونی به چندین نفر بدون اطلاع صاحب خانه کرده و پس از تنظیم سند صوری و دریافت مبالغ فروش یا اجاره، در مواجهه با اعتراض مال باختگان با دادن وعده های واهی تا مدتی آن ها را راضی نگه می داشت و سپس متواری می شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که متهم تاکنون با این شیوه از 50 نفر به مبلغ 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است به شهروندان توصیه کرد از خرید ملک به صورت قولنامه ای اجتناب کرده و معاملات خود را در بنگاه یا دفاتر اسنادی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند به ثبت برسانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین