|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
وزیر اطلاعات و امنیت اسراییل گفت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا باید توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را " متوقف کرده و یا مورد بازنگری قرارداده و یا آن را لغو " کند.
 وزیر اطلاعات و امنیت اسراییل گفت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا باید توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را " متوقف کرده و یا مورد بازنگری قرارداده و یا آن را لغو " کند.

"ییسراییل کاتز" وزیر اطلاعات و امنیت اسراییل در اظهاراتی در کنفرانس مقابله با تروریسم در دانشگاه هرتزلیا در اسراییل درباره سفر هفته آتی بنیامین نتانیاهو به آمریکا گفت: " نتانیاهو باید از ترامپ بخواهد که اجرای برجام را متوقف کند، یا آن را مورد بازنگری قرار دهد و یا لغو کند." او افزود: " درسی که از مورد کره شمالی می گیریم این است که اگر به جای انجام اقدامات قاطع از طریق مذاکره و سازش با یک رژیم دیکتاتوری که به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است وارد عمل شویم نتیجه ای نمی گیریم و این کار تنها سبب عبور آن رژیم از خطوط قرمز و تغییر قواعد بازی می شود. در چارچوب کنونی توافق هسته ای با ایران (برجام) نیز در نهایت به یک ایران مجهز به سلاح هسته ای ختم خواهد شد."

همچنین در این کنفرانس "نفتالی بنت" وزیر آموزش اسراییل نیز در اظهاراتی مشابه خواستار بازنگری یا لغو برجام از سوی ترامپ شده و یک ایران هسته ای را بزرگ ترین تهدید موجودیتی علیه امنیت اسراییل دانست. او گفت:" ما نمی توانیم اجازه دهیم که تنها کشور یهودی دنیا (اسراییل) زیر تهدید هسته ای ایران زندگی کند. ما یهودیان را از چهارگوشه دنیا به این سرزمین نیاورده ایم که آنها را تبدیل به هدفی هسته ای برای ایران کنیم."

گفتنی است تا کمتر از یک ماه دیگر دونالد ترامپ باید برای سومین بار از زمان راه یابی خود به کاخ سفید، پایبندی ایران به برجام را مورد تایید قرار دهد. این کار به منظور تداوم تعلیق تحریم های هسته ای ایران از سوی کنگره صورت خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین