|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
پاپ فرانسیس در جریان سفرش به کلمبیا در داخل هواپیما به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری آمریکا خودش را حامی زندگی می‌داند و اگر چنین باشد، او می داند که خانواده بنیان زندگی است و وحدت آن باید حمایت شود.
 رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، اگر رئیس جمهوری آمریکا برنامه حمایت از کودکان مهاجر در آمریکا موسوم به "داکا" را پایان دهد، دیگر حامی زندگی نیست درحالیکه او پیشتر خود را حامی زندگی و رفاه مردم کشورش می‌دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،  پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز دوشنبه گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برنامه "داکا" را متوقف کند، کودکان مهاجر را در معرض اخراج قرار می‌دهد. برنامه داکا به کودکان مهاجری که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند اجازه کار و تحصیل می‌دهد و ترامپ به دنبال متوقف کردن آن است.

به نقل از خبرگزاری سی.ان.ان،پاپ فرانسیس در جریان سفرش به کلمبیا در داخل هواپیما به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری آمریکا خودش را حامی زندگی می‌داند و اگر چنین باشد، او می داند که خانواده بنیان زندگی است و وحدت آن باید حمایت شود.

دولت ترامپ اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا برنامه موسوم به "داکا" را که در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور اجرایی شده بود، لغو کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان مسئولیت تضمین حمایت از مهاجران غیرقانونی تحت پوشش "داکا"‌ را برعهده رئیس جمهوری آمریکا گذاشت و گفت:‌ به نظرم این وظیفه رئیس جمهوری ایالات متحده است که از این افراد حمایت کند.

در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پاپ گفته بود که ترامپ یک مسیحی نیست چون به دنبال ایجاد دیوار در مرز با مکزیک است.

در همین حال، رهبر کاتولیک‌های جهان به مساله تغییرات جوی نیز اشاره کرد و گفت آنهایی که نسبت به این مساله شک دارند، احمق هستند.

پاپ گفت: آنهایی که مساله تغییرات جوی را انکار می‌کنند باید نزد دانشمندان بروند و از آنها بپرسند. آنها بسیار دقیق و شفاف پاسخ می‌دهند. همانطور که در کتاب عهد عتیق آمده است؛ بشر احمق، خودخواه و کور است.

رهبر کاتولیک‌های جهان به این مساله اشاره کرد که اشخاص و سیاستمداران مسئولیت اخلاقی در قبال مشورت گرفتن از دانشمندانی دارند که کاملا و به صورت شفاف به آنها می‌گویند اوضاع پیرامونشان چه خبر است و باید چه کارهایی انجام دهند. تصمیمات افرادی که نسبت به تغییرات جوی شک و تردید دارند، در طول تاریخ قضاوت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین