|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
رئیس سازمان حج و زیارت از بهبود کیفیت خیمه‌های عرفات درحج تمتع ۹۶ خبر داد و گفت: برای کاهش گرمای هوا نیز تمهیداتی همانند افزایش ارتفاع چادرها در نظر گرفته شده است.
 حمید محمدی با بیان اینکه کیفیت خیمه‌های زایران ایرانی در سرزمین منا و عرفات بهبود یافته است، گفت:  با تلاشهای انجام شده، ‌خیمه‌های زائران ایرانی امسال از کیفیت و استانداردهای بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد:  کسانی که در سالهای قبل به حج تمتع مشرف شده‌اند به‌طور قطع این بهبود کیفیت را به خوبی لمس خواهند کرد .

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه طبق توافقات انجام شده، خیمه‌های زائران کشورمان مجهز به کولرهای گازی و سیستمهای خنک کننده است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به گرمای هوا در سرزمین عرفات، استفاده از سیستمهای خنک کننده شرایط آسان‌تر و بهتری را برای اقامت موقت زائران ایرانی در سرزمین منا و عرفات ایجاد کند.

محمدی توضیح داد: همچنین ارتفاع سقف چادرهای اقامتی در سرزمین منا و عرفات، بالاتر از سالهای قبل است که این موضوع به کاهش احساس گرما در زمانیکه زائران عزیز در چادرها مشغول دعا و مناجات و استراحت هستند، منجر خواهد شد.

امروز در بازدید رئیس سازمان و حج و زیارت از محل استقرار زائران ایرانی در سرزمین منا و عرفات ، شماری از مسئولان اجرایی ستاد عملیات مکه در حوزه اسکان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده به اطلاع  محمدی رساندند.

وی با قدردانی از تلاشها و زحمات انجام شده از سوی ستاد مکه،  خدمتگزاری به زائران را افتخاری برای سازمان حج و زیارت دانست و ابراز امیدواری کرد که ضیوف الرحمن با حجی مقبول و سعیی مشکور به کشور بازگردند.

به گزارش پایگاه حج و زیارت؛ 86 هزار و 500 زائر ایرانی امسال در مناسک حج ابراهیمی حضور دارند و تاکنون حدود نیمی از زایران کشورمان در شهرهای مدینه و مکه بسر می‌برند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین