|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۷۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
عضو فراکسیون امید و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه فراکسیون امید نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم مثبت است.
 عضو فراکسیون امید و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه فراکسیون امید نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم مثبت است.

محمدرضا تابش افزود: کابینه باید بتواند در مقابل چالش ها و ابرچالش هایی که فراروی کشور قرار گرفته موفق عمل کند، لذا نسبت به کابینه دولت دوازدهم باید اجماع صورت گیرد.

وی در خصوص ارزیابی فراکسیون امید نسبت به صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری، در جهت کمک به دکتر روحانی ارزیابی خود را از عملکرد وزرای فعلی تهیه کرده و ارائه کردیم و همچنین مولفه ها و عواملی که در انتخاب وزرای کابینه دولت دوازدهم تاثیرگذار بود در اختیار رییس جمهوری قرار گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: با معرفی وزرای جدید، تحولاتی نسبت به کابینه قبلی صورت گرفته و در هر صورت رئیس‌جمهوری در چینش کابینه ملاحظاتی دارد تا بتواند در مقابل چالش هایی که فراروی کشور قرار گرفته موفق باشد.

تابش تصریح کرد: براین اساس نظر مقام معظم رهبری و نهادهایی مثل شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین توجه به مطالبات و خواسته های مردم و توان وزرا برای تامین مصالح ملی حائز اهمیت است.

وی با بیان این که دیدگاه فراکسیون امید نسبت به کلیات کابینه پیشنهادی مثبت است، گفت: البته کارگروه هایی را مشخص کردیم که مرکب از اعضای فراکسیون امید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند تا جزییات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را دنبال کنیم.

تابش با بیان اینکه 9 نفر از وزرای کابینه یازدهم تغییر کردند، گفت: عمده وزرایی که از منظر فراکسیون امید رد شده بودند در کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم حضور ندارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در رابطه با شاخص های اصلی این فراکسیون برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: تحصیلات و تخصص وزرا، سوابق و تجربیات و صلاحیت فردی از جمله ریسک پذیری، شجاعت، کارآمدی و توان عمل به وعده های رئیس‌جمهور از شاخص هایی است که اعضای فراکسیون در رای اعتماد به وزرا مد نظر قرار خواهند داد.

تابش پیر شدن کابینه را ناشی از نبودن نظام حزبی دانست و عنوان کرد: در چینش کابینه به مطالبات اقوام، زنان و جوانان باید بیشتر توجه می شد، لذا امیدوارم در بدنه ملی و محلی این مسئله جبران شود.

وی با اشاره به اینکه وزرای انتخابی باید پیگیر مطالبات و خواسته های مردم باشند، گفت: نقش هر وزیر در کابینه در انسجام کلی دولت و تاثیر نگاه ملی، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تابش با بیان اینکه رای اعتماد و عدم اعتماد به هر وزیر براساس شاخص‌های فراکسیون، در جهت حمایت از دولت است، افزود: طی 34 سال بعد از انقلاب 27 سال افزایش سن در کابینه داشته ایم که حاکی از ضعف گردش نخبگان است.

وی افزود: در رایزنی با رئیس جمهوری و معاون اول وارد مصادیق نشده ایم، بلکه فرم ارزیابی عملکرد وزرا را ارائه کردیم و رئیس جمهوری از جناح اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالیون افراد را برای کابینه انتخاب کردند، لذا برای اینکه کابینه موفق باشد باید بر روی افراد اجماع وجود داشته باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال بررسی سوابق گزینه های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های مختلف به منظور رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین