|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
طلای 18 عیار در بازار داخلی با ثبت عدد 119 هزار و 300 تومان علاوه بر شکستن رکورد قیمت طلا در دولت روحانی به به بالاترین رقم حداقل در 5 سال گذشته رسید.
 طلای 18 عیار در بازار داخلی با ثبت عدد 119 هزار و 300 تومان علاوه بر شکستن رکورد قیمت طلا در دولت روحانی به به بالاترین رقم حداقل در 5 سال گذشته رسید.

بالاترین قیمت طلا طبق بررسی های صورت گرفته از جمله آرشیو شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر وسکه تهران، مربوط می شود به فروردین 96 که به118 هزار 900 تومان رسیده بود که تا آن تاریخ بالاترین قیمت در دولت یازدهم محاسبه می شد و با قیمت امروز می توان گفت عملا رکورد قیمت طلا باز هم شکسته شد.

علت افزایش بهای طلا در بازار داخلی، جنگ لفظی بین آمریکا و کره شمالی و اثرگذاری آن بر قیمت طلای جهانی عنوان شده است. به گزارش رویترز، در حالی که در پی افزایش جنگ لفظی بین مقامات آمریکا و کره شمالی، سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند، قیمت طلا دیروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در طی 2 ماه گذشته رسید. انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «هیچ پیش بینی ای نمی توان در مورد آینده این بحران ژئوپلتیک ارائه داد و این فضای ابهام آلود در طی هفته های آینده به نفع طلا تمام خواهد شد.»

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم می گوید، تنش لفظی اخیر میان آمریکا و کره شمالی قیمت هر اونس طلا را در بازارهای جهانی 30 دلار بالا برد و این امر سبب شد هر گرم طلای 18 عیار در بازار ایران در مدت سه روز 2 هزار تومان گران شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین