|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳
در همین حال، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که با این پیشروی ارتش سوریه «حیات گروهک‌های مسلح معارض در مرزهای سوریه و اردن و در داخل مرزهای اداری استان سویداء به پایان رسید.»
 نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن پس از پیشروی در استان مرزی سویداء واقع در جنوب این کشور، مواضع خود را در مرزهای اردن تثبیت کرده و پرچم سوریه را در گذرگاه «ابوشرشوح» برافراشته‌اند.

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن پس از درگیری شدید با عناصر تروریستی گروهک «اسود الشرقیه» بر مرزهای استان سویداء واقع در جنوب این کشور که در مرز اردن قرار دارد، مسلط شدند.

منابع میدانی مستقر در ریف سویداء خبر دادند که «تیپ 15 ارتش سوریه و متحدان آن وارد مرزهای سوریه و اردن شدند و بر مناطق بئر الصابونه، تله الاسده مسلط شدند و پس از آن نیز کنترل گذرگاه ابوشرشوح و پاسگاه‌های مرزی را به طور کامل در دست خود گرفتند.»

منبع میدانی افزود: نیروهای ارتش سوریه در عملیات پیشروی خود در جنوب این کشور همچنین موفق شدند بر محورهای بئر الرصیعی، تل صدا، تل الضبع، جمعیه الرماثین تا وادی الصوت و پاسگاه‌های مرزی از 130 تا 136 و همچنین محور بئر الحرضیه و بئر الصوت تا وادی الموت مسلط شوند.

منبع میدانی خبر داد که «نیروهای ارتش سوریه موفق شدند مناطق اشغال شده گروهک اسود الشرقیه و جیش العشایر در مرزهای اداری ریف شرقی سویداء را بازپس بگیرند.»

در همین ارتباط، «ابو احمد العاصمی» عضو شورای نظامی ارتش آزاد سوریه به الشرق الاوسط گفته که اگر چراغ سبز امریکا نبود، این پیشروی حاصل نمی شد. وی مدعی شد که پیشروی ارتش سوریه در جنوب سوریه در چارچوب توافقی است که آمریکا با آن توانست ایران را از مرزهای اسرائیل دور کند.

در همین حال، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که با این پیشروی ارتش سوریه «حیات گروهک‌های مسلح معارض در مرزهای سوریه و اردن و در داخل مرزهای اداری استان سویداء به پایان رسید.»

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که «برای گروهک‌های معارض مسلح ورودهای خارجی در شرق و جنوب شرقی سوریه به غیر از نوار مرزهای ریف جنوب شرقی دمشق با اردن و نوار مرزی با عراق مشرف بر دو استان دمشق و حمص که گذرگاه تنف را شامل می‎شود، باقی نمانده است.»

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین