|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۷۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
به منظور تسریع در عملیات جستجو با پیگیری انجام شده تاکنون دو بار دبی رودخانه دز کاهش یافت تا عملیات جستجو آسانتر و گشت رودخانه به صورت ۲۴ ساعته ادامه یابد.
  فرماندار دزفول با بیان اینکه جستجو برای یافتن سه مفقود حادثه چال کندی همچنان ادامه دارد،‌ آخرین وضعیت عملیات جستجو را تشریح کرد.

حبیب اله آصفی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج تمام امکانات تا یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد، اظهار کرد: جمعه شب دو گروه محلی با تاریک شدن هوا با تعدادی منور، مسیر نهرهای نزدیک به محل حادثه در غرب رودخانه به سمت اندیمشک را جستجو کردند. ضمن اینکه از ساعت پنج صبح امروز شنبه عملیات جستجو با تمام توان اجرایی از سرگرفته شده است.

وی افزود: در نشست ستاد بحران دزفول وظایف دستگاه ها تقسیم و هماهنگی لازم به منظور اعزام افراد به محل حادثه در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار دزفول ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه گفت: مسئولان دزفول همراه با مسئولان محلی به منطقه اعزام شده تا گزارش عینی کسب کنند و با استفاده از توان مردم منطقه و تجزیه نقشه دقیق با نظارت به منطقه کول خرسان اعزام شوند.

آصفی ادامه داد: روز جمعه نیز با هماهنگی انجام شده در سه نوبت عملیات جستجو به همراه کارشناسان ستاد بحران و هلال احمر استان خوزستان و شهرستان دزفول انجام شد و با هماهنگی فرمانداران اندیمشک و شوش و نیز بخشداران الوار و بخش مرکزی اندیمشک، نیروهای امدادی بسیج شدند.

وی اضافه کرد: در پی وقوع این حادثه در عصر روز پنجشنبه نیروهای امدادی و هلال احمر شهرستان دزفول با کمک ظرفیت های مردمی در محل حادثه حضور یافته و با هماهنگی انجام شده با تامین تعدادی قایق و جت اسکی، تعدادی هلی شات جهت رصد محل های احتمالی مفقودان وارد عمل شدند.

فرماندار دزفول عنوان کرد: با تامین تعدادی هلی شات دوربرد از شهرهای رامهرمز، آبادان، اهواز و استقرار در محل عملیات جستجو، اعزام نیروهای داوطلب عشایر آشنا به منطقه و همکاری ۲۸ نیروی نجات غریق محلی از سمت بیشه بزان با همراهی چند غواص کارآزموده عملیات جستجو همچنان در منطقه کول خرسان و چال کندی رودخانه دز ادامه دارد.

آصفی گفت: به منظور تسریع در عملیات جستجو با پیگیری انجام شده تاکنون دو بار دبی رودخانه دز کاهش یافت تا عملیات جستجو آسانتر و گشت رودخانه به صورت ۲۴ ساعته ادامه یابد.

وی در پایان از تلاش شبانه روزی نیروهای امداد و نجات، آتش نشانی، هلال احمر، نجات غریق، هیات کوهنوردی و کوهنوردان داوطلب و نیز داوطلبان محلی که از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک و یاری رساندن و یافتن گردشگران از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند، تقدیر کرد.

به گزارش مهر، از گروه ۱۹ نفره گردشگرانی که دچار سانحه شدند، تا روز گذشته ۱۴ نفر نجات یافته، سه نفر همچنان مفقود و دو نفر نیز جان باخته اند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین