|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۷۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
13مصدوم حادثه غرق شدن گردشگران رودخانه دز به بیمارستان دزفول ارجاع شدند که پس از رسیدگی و ارائه خدمات درمانی، حال عمومی همه مراجعه‌‌کنندگان خوب بوده و جز یک نفر، همگی در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌اند.
 در ساعت 18 و 10دقیقه روز پنجشنبه هفته گذشته، گزارش غرق‌‌شدگی ۱۹نفر از طبیعت‌گردان شهر اهواز به اورژانس اعلام شد. در این زمینه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بیان کرد: امدادگران آتش‌نشانی جان 13نفر را نجات دادند. همزمان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: حال عمومی همه مراجعه‌‌کنندگان خوب بوده و جز یک نفر، همگی در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌‌اند. از سوی دیگر، معاون عمرانی فرمانداری دزفول، خاطرنشان کرد: زنده بودن چهار گردشگر حادثه‌دیده منطقه چال‌کندی تایید شده است. یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال‌کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند. از این گروه 19‌نفره تعداد 13نفر با کمک مردم، نیروهای امدادی و آتش‌نشانی نجات یافتند.

اجساد دو نفر از غرق‌شدگان این حادثه نیز همان‌روز از رودخانه دز خارج شد. دو روز پیش، سرپرست اورژانس کشور با اعلام اینکه تعدادی از طبیعت‌‌گردان در رودخانه دزفول گرفتار گرداب شدند، بیان کرد: در ساعت 18 و 10‌دقیقه روز پنجشنبه گزارش غرق‌‌شدگی ۱۹نفر از طبیعت‌‌گردان شهر اهواز به اورژانس اعلام شد که بلافاصله هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. پیرحسین کولیوند اضافه کرد: این افراد سوار بر تیوب از منطقه کول‌‌خرسان شروع به حرکت کرده که پس از طی مسافتی با صخره‌ای برخورد می‌کنند و در گرداب گیر می‌‌افتند. پس از اعزام اورژانس، ۱۰تن از حادثه‌دیدگان با اقدامات اولیه اورژانسی توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شدند.

چهار گردشگر مفقودشده پیدا شدند

«یک تیم کوهنوردی به مسیر کوهستانی منطقه چال‌کندی اعزام تا این مسیر را برای شناسایی مفقودان حادثه جست‌و‌جو کنند.» این اظهارنظر روز گذشته توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول انجام شد. به گفته عبدالحسین معظم‌فر، امدادگران آتش‌نشانی جان 13نفر را نجات دادند. او اضافه کرد: عصر پنجشنبه بیش از ۲۰نفر از گردشگران اهوازی برای کوهنوردی در منطقه کول‌خرسان وارد دزفول شده و پس از آن در منطقه چال‌کندی اقدام به شنا می‌‌کنند که ۱۹نفر دچار حادثه می‌‌شوند. روز گذشته منابع محلی اعلام کردند: نيروهای امداد و نجات دقايقی پيش تمام چهار گردشگر مفقودشده در منطقه چال‌كندی دزفول را زنده پيدا كردند. تلاش برای نجات اين گردشگران از ميان دره و صخره‌های رودخانه دز به وسيله قايق و جت‌اسكی آغاز شده است.

یک نفر بستری است

روز گذشته، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: 13مصدوم حادثه غرق شدن گردشگران رودخانه دز به بیمارستان دزفول ارجاع شدند که پس از رسیدگی و ارائه خدمات درمانی، حال عمومی همه مراجعه‌‌کنندگان خوب بوده و جز یک نفر، همگی در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌اند. او بیان کرد: از این گردشگران، تنها یک مرد ۳۱‌ساله که دچار عارضه قلبی بود، در بیمارستان بستری است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ادامه داد: سارا عظیمی، ۲۵‌ساله و مانی کلانتر هرمزی، ۳۳‌ساله، در این حادثه جان خود را از دست دادند که جسد آنان از آب گرفته شده است.

تایید زنده بودن 4گردشگر حادثه‌دیده

روز گذشته معاون عمرانی فرمانداری دزفول عنوان کرد: زنده بودن چهار گردشگر حادثه‌دیده منطقه چال‌کندی تایید شده است. عبدالحسین پوررکنی اظهار کرد: علاوه بر یک گردشگری که در اولین پرواز تجسس بالگرد هلال‌احمر، زنده شناسایی شده، زنده بودن سه گردشگر دیگر نیز تایید شده است. او توضیح داد: این افراد در منطقه‌ای سخت‌گذر روی صخره‌هایی مرتفع مشرف بر دره گرفتار شده‌اند که برنامه‌ریزی برای نجات آنها با بسیج تمام دستگاه‌های امداد و نجات و افراد داوطلب در حال انجام است. او با تشکر از تلاش شبانه‌روزی نیروهای امداد و نجات، آتش‌نشانی، شهرداری،‌ هلال احمر، نجات غریق، کوهنوردی و نیز افراد داوطلب محلی که از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک و یافتن گردشگران تلاش کرده‌اند، توضیح داد: عملیات نجات این گردشگران تا نجات آنها و انتقال به بیمارستان همچنان با بسیج تمام امکانات با مدیریت ستاد بحران استان خوزستان و فرمانداری دزفول ادامه دارد.

منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین