|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس تأکید کرد، کره شمالی بایستی گام‌های جدی را در رابطه با برچیده شدن تأسیسات هسته‌ای‌اش بردارد تا اتحادیه اروپا با این کشور وارد مذاکره شود.
 بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس تأکید کرد، کره شمالی بایستی گام‌های جدی را در رابطه با برچیده شدن تأسیسات هسته‌ای‌اش بردارد تا اتحادیه اروپا با این کشور وارد مذاکره شود.

وی پس از پایان جلسه شورای وزیران امورخارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: برخی بر این باورند که بایستی با پیونگ‌یانگ وارد مذاکره شد؛ اما ما کاملاً با این مساله مخالف هستیم.

اظهارات وزیر امورخارجه انگلیس در حالی بیان می شود که پیش از شروع این نشست، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه مساله کره شمالی راه‌حل نظامی ندارد، خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به رهبری کره جنوبی برای حل مساله شبه‌جزیره کره اعتماد دارد و کانال‌ها برای تماس‌های سیاسی با پیونگ‌یانگ باز است.

این مقام اروپایی افزود: ما کانال‌ها را برای تماس‌های سیاسی باکره شمالی باز نگه داشته‌ایم؛ هفت‌کشور عضو اتحادیه اروپا در پیونگ‌یانگ سفارت دارند و کره شمالی نیز در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا سفارت دارد.

موگرینی تأکید کرد: موضع ما روشن است؛ ما در این فرایند به رهبری جمهوری کره (جنوبی) اعتماد داریم و با تمام متحدان و دوستان بین‌المللی خود در تماس نزدیک هستیم تا پیام به کره شمالی را هماهنگ کنیم.

وزیر امورخارجه انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش به خبرنگاران بیان داشت: ما همچنین در مورد تحریم آن‌هایی که مسئول حملات شیمیایی در سوریه هستند توافق کردیم. بدین ترتیب تحرکات و اموال هشت نفر از افرادی که در استفاده از تسلیحات نظامی مشارکت داشته‌اند، مسدود خواهد شد.
شورای وزیران خارجی اروپا متشکل از وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه)در بروکسل تشکیل جلسه داد.

شرکت‌کنندگان در خصوص موضوعاتی از قبیل اولویت‌های اجرایی در استراتژی جهانی اتحادیه اروپا و همچنین تحولات اخیر در لیبی و کره شمالی بحث کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین