|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
معاون اول رییس جمهور اظهار کرد : از اولویت های مهم و اصلی کشور این است که تمامی جزایر خلیج فارس با کمک و همراهی مناطق آزاد به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند.
 معاون اول رییس جمهور اظهار کرد : از اولویت های مهم و اصلی کشور این است که تمامی جزایر خلیج فارس با کمک و همراهی مناطق آزاد به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه که به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی ، صنعتی و گردشگری به جزیره کیش سفر کرده است در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت های دولت در مناطق آزاد گفت : مناطق آزاد از کانون های اصلی توسعه ایران به شمار می روند و تمامی کشورهایی که مسیر توسعه را پیموده اند مناطقی از کشور خود را از برخی قوانین و مقررات مستثنی کردند و آزادی هایی عمل بیشتری به آنها داده اند تا این مناطق توسعه یابند و تجربه ای برای توسعه دیگر مناطق باشند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جزیره کیش و ارسال سلام به مردم ایران، هرمزگان و کیش افزود : جهت گیری اصلی توسعه جزیره کیش بر اساس گردشگری بود که زیر بنای ها به طور کامل شکل گرفته خوشبختانه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و کارهای زیربنایی ایجاد شده است.

جهانگیری اظهار کرد: در این سفر طرح های مختلفی به بهره برداری می رسد که در راستای رونق کیش خواهد بود.

وی یکی از اقدامات مهم در دستور کار را توسعه جزایر خلیج فارس با کمک و همیاری مناطق آزاد دانست و گفت: همه این جزایر باید به کانون توسعه و پیشرفت تبدیل شوند که نخستین اقدام منطقه آزاد کیش در توسعه هندورابی بوده است که فردا طرح هایی در آنجا افتتاح خواهند شد.

معاون اول رییس جمهور به حرکت خوب مناطق آزاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه برنامه خوب در جهت ارتقاء صنایع دانش بنیان، افزایش صدور کالا و همچنین صادرات مجدد کالاهای کشورهای دیگر طراحی شده بود که در هر سه هدف نسبت به عملکرد سال گذشته صد در صد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: امسال در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال توجه ویژه ای به مناطق آزاد است و امیدواریم این برنامه ها و طرح ها تداوم یابد.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که طرح های اشتغال زایی که در کیش ساخته شده و همچنین طرح های مشابه دیگر در راستای اشتغالزایی بیشتر سریعتر به بهره برداری برسد.

جهانگیری در مورد کابینه دوازدهم نیز گفت: در سخنرانی که امشب خواهم کرد به این موضوع اشاره می کنم.

پارک آبی اوشن، نیروگاه و آب شیرین کن جنوب جزیره، هتل پنج ستاره ویدا، مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس، مارینا و مرکز تفریحات دریایی طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

اسکله 35 هزار تنی، کشتی اقیانوس پیمای سانی، شهرک مسکونی فاز 3 نوبنیاد، کلبه هور تا کشتی یونانی، پروژه مسکن سبز از طرح هایی است که امروز جهانگیری از آنها بازدید می کند.

فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی نیز از طرح هایی است که فردا (سه شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد. دراین سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و علی عابد زاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این سفر اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.

جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین