|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: تلاش مسئولان امنیتی، انتظامی، وزارت امورخارجه و علمای شیعه و سنی و سران طوایف منطقه برای آزادی مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها در مرز میرجاوه ادامه دارد.
 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: تلاش مسئولان امنیتی، انتظامی، وزارت امورخارجه و علمای شیعه و سنی و سران طوایف منطقه برای آزادی مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها در مرز میرجاوه ادامه دارد.

سردار سعید کمیلی روز دوشنبه با تایید خبر سلامت این سرباز ربوده شده اظهار داشت: در حال رایزنی های دیپلماسی برای آزادی سعید براتی مرزبان ربوده شده در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان هستیم و وی در سلامت کامل به سر می برد.

وی افزود: 12 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و 9 سرباز وظیفه اوایل اردیبهشت ماه امسال در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.

وی گفت: در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریست ها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و یک سرباز وظیفه زخمی نیز توسط اشرار و تروریستها ربوده شد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده سعید براتی سرباز مرزبانی منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان که اوایل اردیبهشت ماه امسال به همراه همرزمانش در کمین اشرار و تروریست ها گرفتار و ربوده شده در سلامت کامل به سر می برد.

علی کرد افزود: بعد از وقوع این حادثه تروریستی همه ما به عنوان یک ایرانی و بر اساس تعصبی که به کشورمان داریم پیگیر آزادی این مرزبان از طریق وزارت امور خارجه، کنسولگری پاکستان در زاهدان، نیروهای امنیتی و مرزبانی با همکاری علما، معتمدان و ریش سفیدان منطقه و اقشار مختلف مردم شدیم.

وی ادامه داد: گروگان گیران قصد اخاذی به ازای آزادی این مرزبان را دارند که ابهت نظام جمهوری اسلامی و اقتدار ملی اجازه باج دهی به فردی را در این رابطه نمی دهد.
وی گفت: امنیت مرزهای شرق کشور هم اینک در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با همکاری و همراهی مردم مرزنشین استان مقتدرانه از مرزها حفاظت می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین