|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
«پروفسور مریم میرزاخانی، دانشمند ایرانی برنده مدال فیلدز ریاضی به عنوان اولین بانوی برنده معتبرترین جایزه ریاضیات دنیا در حالی رخت از این جهان بست که حاصل تلاش‌های ارزشمند ایشان گامی به جلو در مرز دانش برای تمامی جهانیان و افتخاری بس بزرگ به یاماندنی برای جامعه ایرانی بود.
 دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طی پیامی به مناسبت درگذشت پروفسور «مریم میرزاخانی» گفت: در این روزها جامعه علمی دنیا متاثر از درگذشت بانوی ارزشمند و فرهیخته است که با نبوغ کم‌نظیر و خدمات ارزشمند علمی هم تاریخ‌ساز شد و هم نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

 در پیام دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم آمده است: «پروفسور مریم میرزاخانی، دانشمند ایرانی برنده مدال فیلدز ریاضی به عنوان اولین بانوی برنده معتبرترین جایزه ریاضیات دنیا در حالی رخت از این جهان بست که حاصل تلاش‌های ارزشمند ایشان گامی به جلو در مرز دانش برای تمامی جهانیان و افتخاری بس بزرگ به یاماندنی برای جامعه ایرانی بود.

 این فقدان بزرگ را به جامعه علمی دنیا، استادان و همکاران مراکز  علمی و پژوهشی کشور و به‌ویژه خانواده معزز پروفسور میرزاخانی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت الهی مسئلت می‌نمایم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین