|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
سعودی ها با ایجاد هشتگی در توییتر، خواستار آزادی محمد بن نایف از حصر خانگی شدند.
 سعودی ها با ایجاد هشتگی در توییتر، خواستار آزادی محمد بن نایف از حصر خانگی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد سعودی ها با ایجاد هشتگی در توییتر، خواستار آزادی محمد بن نایف، ولیعهد برکنار شده این کشور که گفته می شود در حصر خانگی به سر می برد، شدند.

در این گزارش آمده است: به محض درگذشت عبدالرحمن بن عبدالعزیز آل سعود، بار دیگر سخن از محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان بر سر زبان ها افتاده است؛ خصوصا آنکه وی در مراسم تدفین و عزاداری که در مکه مکرمه و با حضور ملک سلمان برگزار شد، حضور نداشت.



بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با راه انداختن هشتگ (#اخرجوا_ابن_نایف_لیعزی_فی_عمه) (بن نایف را آزاد کنید تا برای عمویش عزاداری کند) خواستار آزادی محمد بن نایف شدند. کاربران سعودی همچنین تأکید کردند ولیعهد سابق عربستان از زمان برکناری از سمت ولیعهدی و جایگزینی او با محمد بن سلمان، در حصر خانگی به سر می برد.

این هشتگ تنها چند ساعت پس از ساخته شدن، جزء پراستفاده ترین هشتگ ها شد و برخی کاربران اقدام به انتشار جزئیات حضور نیافتن شاهزاده محمد بن نایف در مراسم نماز میت شدند.

یکی از کاربران سعودی در توییتر با انتشار این عکس نوشت: ملک سلمان در حال اقامه نماز میت برای برادر بزرگتر خود است، در حالی که ولیعهد سابق حضور ندارد.

کاربر دیگری نیز نوشت: اختلافات شدیدی میان ملک سلمان و ولیعهد وی، محمد بن سلمان از یکسو و شاهزاده محمد بن نایف از سوی دیگر وجود دارد و بستن دهانها به نفع وطن است. کاربر دیگری نیز با استفاده از این هشتگ نوشت: حداقل اجازه دهید بن نایف از طریق توییتر عزاداری کند.

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز پس از برکناری بن نایف اعلام کرد ولیعهد پیشین عربستان اجازه خروج از کشور را ندارد و در کاخش در شهر جده حصر خانگی شده است. این روزنامه این اظهارات را به نقل از چهار مسئول کنونی و سابق آمریکا و شماری از سعودی های نزدیک به خاندان حاکم در عربستان نوشت.

این در حالی است که یک مسئول سعودی در گفتگو با خبرگزاری رویترز تلاش کرد این خبر را تکذیب کند و اعلام کرد محمد بن نایف به زندگی طبیعی خود ادامه می دهد. او گفت: سخن از اقامت اجباری محمد بن نایف صد در صد صحیح نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین