|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
«اکنون لحظه نهایی فرا رسیده است. نظام حاکم آل‌سعود کشور را به سمت پرتگاه می‌کشاند، طوری که کشور ما به منبع شری تبدیل شده است که در هر جایی امکان صدمه وارد شدن به امت وجود دارد.»
 گروه‌های سیاسی مخالف عربستان ائتلاف جدیدی را با عنوان «اتحاد گروه‌های مخالف در شبه جزیره عرب» با هدف تلاش برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور تشکیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در بیانیه صادره از سوی اتحاد گروه‌های مخالف در شبه جزیره عرب آمده است: «این ائتلاف جدید در راستای اتحاد سیاسی مسالمت‌آمیز برای تغییر سیاسی تلاش می‌کند و به مشارکت مردمی و اقدامات مسالمت‌آمیز در این راستا ایمان دارد.»

در متن این بیانیه که در منابع سعودی منتشر شده آمده است:‌ «ائتلاف گروه‌های مخالف پرچم تغییر را بر دوش دارد، برای موفقیت اهداف اصلاحات تلاش می‌کند و مردم شبه جزیره عربستان را حامی خود می‌داند تا نظام عربستان تسلیم اراده مردم شود و خواسته‌هایشان را برآورده کند و اگر نظام چنین اقدامی انجام ندهد، علیه آن انقلاب کند تا ساقط شود.»

به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید،این بیانیه می‌افزاید: «اکنون لحظه نهایی فرا رسیده است. نظام حاکم آل‌سعود کشور را به سمت پرتگاه می‌کشاند، طوری که کشور ما به منبع شری تبدیل شده است که در هر جایی امکان صدمه وارد شدن به امت وجود دارد.»

این بیانیه خطاب به مردم شبه جزیره عرب می‌گوید: «شما باید به مسئولیت خود در اصلاح نظام حاکم عمل و درک کنید که شما صاحب حق در این وطن و در ساختن تصمیماتش و ترسیم سیاست‌هایش هستید.»

در پایان این بیانیه اتحاد گروه‌های مخالف در شبه جزیره عرب نظام را به در نظر گرفتن خیر امت و صلاحشان دعوت و ابراز امیدواری کرد امت‌های اسلامی از هر گونه فاجعه و درد به دور باشند.

این ائتلاف شامل حزب الامه الاسلامی، جمعیت احرار جزیره العرب، حزب التجدید الاسلامی، حلف الفضول و جمعیت حقوقی اعتقال است.

مخالفان سعودی منتقد سیاست خارجه کنونی این کشور هستند که در تلاش برای به شکست کشاندن انقلاب‌های بهار عربی، حمایت از گروه‌های مخالف برای تقابل با بهار عربی و نیز فدا کردن همه اصول عربستان است. آن‌ها همچنین مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با اسرائیل و صرف مبالغ هنگفت برای به تاج و تخت نشاندن محمد بن سلمان، پسر سلمان بن عبدالعزیز اعلام کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین