|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۶۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
برای غذا خوردن در سفر باید مواد اولیه سالم و تازه را تهیه کرده و شخصا طبخ کنید، باید توجه داشته باشید که از خریداری موادغذایی در کنار جاده پرهیز کنید.
 رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مصرف غذا در رستوران‌های غیربهداشتی خطر شیوع تب کریمه کنگو را به ویژه در مناطق شمال کشور افزایش می‌دهد.

 محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: مردم در مسافرت‌های تعطیلات عید فطر سعی کنند از مکان‌های غیر بهداشتی خرید نکنند تا در طول مسافرت بیمار نشوند.

وی بیان کرد: برای غذا خوردن در سفر باید مواد اولیه سالم و تازه را تهیه کرده و شخصا طبخ کنید، باید توجه داشته باشید که از خریداری موادغذایی در کنار جاده پرهیز کنید.

رئیس انجمن صنایع غذایی تاکید کرد: با توجه به اینکه رطوبت زیاد، رشد و تکثیر میکروب‌ها را بیشتر می‌کند، باید سعی کنید از غذا‌های نیمه خشک با رطوبت کم استفاده کنید که در این میان، غذا‌های کاملا داغ و تازه، میوه‌های تازه پوست کنده، انواع کنسروها، بستنی‌های پاستوریزه، غذا‌های خشک و نان تازه جزو غذا‌های سالم تلقی می‌شوند اما سالاد‌ها به‌ویژه سالاد‌هایی که در آنها کاهو به کار رفته و غذا‌های دریایی در غذاخوری‌های بین راهی مناسب نیستند.

وی افزود: از خوردن میان وعده‌های بین‌راهی مثل لواشک‌های محلی، فلافل، سمبوسه و پیراشکی به دلیل عدم نظارت بهداشتی خودداری کنید.

عزیزی تصریح کرد: برای غذا خوردن سعی کرده از رستوران‌های معتبر و شلوغ استفاده کنید، زیرا مناطق غیر بهداشتی خطر شیوع تب کریمه کنگو و حتی وبا را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: در اثر مصرف غذای غیر بهداشتی مشکلاتی مانند اسهال دامنگیر افراد در طول سفر شده و در مواقعی مسافران مجبور هستند در یک مرکز درمانی بستری شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین