|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
واقعیت این است که شهردار بعدی تهران باید شهری مقروض را تحویل بگیرد، شهری که شهردار آن برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان مجموعه خود نیز با مشکل روبرو خواهد بود.
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که شهرداری تهران سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان بهره وام های معوقه ای که عموماً برای تبدیل تهران به شهر خودرو محور مصرف شده را می پردازد، گفت: به عبارتی، شهرداری تهران هفته ای 20 میلیارد تومان بهره وام پرداخت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مهندس محمد حقانی افزود: بارها و بارها به شهردار تهران اعلام کردیم که آقای شهردار «چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن» اما با کمال تأسف، نه تنها به این آموزه اخلاقی هیچ توجهی نشد، بلکه روند اجرای پروژه های پر طمطراق و کم بازده شهری را سرعت بخشیدند.
 
وی با اشاره به این که بخش اعظم وام های شهرداری از یکی از بانک ها دریافت شده و آن بانک را می توان حیاط خلوت بی انضباطی های مالی شهرداری تهران نامید، اظهار کرد: متأسفانه به جای این که وام های دریافت شده به تدریج پرداخت شود، روز به روز بر میزان این وام ها و بهره هایی که به آنها تعلق می گیرد، افزوده شد.
 
حقانی با بیان این که تصویر واقعی وضع موجود تهران، شهری است که با انبوه بدهی ها و انواع مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: واقعیت این است که شهردار بعدی تهران باید شهری مقروض را تحویل بگیرد، شهری که شهردار آن برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان مجموعه خود نیز با مشکل روبرو خواهد بود.
 
وی با بیان این که اساساً با هر گونه ساخت و ساز در اندک باغات باقی مانده تهران تحت هر عنوان به شدت مخالفم، تصریح کرد: متأسفانه آنقدر تراکم از جمله تراکم شناور از سوی شهرداری به پیمانکاران واگذار شده که نه تنها ضایعه ای برای حال حاضر که فاجعه ای برای آینده تهران است.
 
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که طنز تلخ این ماجرا، آن است که انبوه درختان تنومند و قدیمی را قطع می کنند و نهال های باریک و ظریف را جایگزین آنها می کنند، خاطرنشان کرد: کاشت گل لاله و نهال یک ساله خوب است اما نه به قیمت قطع درختان چند ده ساله که سرمایه زیستی شهر تهران محسوب می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین