|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
حضور گسترده مردم کشورمان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
 حضور گسترده مردم کشورمان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

رویترز: مردم ایران با حضور در صف‌های طولانی رای دادند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: مردم ایران با حضور در صف‌های طولانی رای‌گیری برای انتخابات رئیس‌جمهور آینده خود پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مردم ایران در ساعات ابتدایی روز جمعه رای‌ دهی برای انتخابات میان دو نامزد اصلی ریاست جمهوری، یعنی حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه روی ایران و ابراهیم رئیسی از اصولگرایان که فردی تندرو است را آغاز کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران پس از انداختن رای خود در یک صندوق اخذ رای در تهران، خواستار حضور گسترده مردم در این رقابت‌ها شد و آن را یک انتخابات مهم برشمرد.

وی تاکید کرد: سرنوشت کشور توسط مردم مشخص می‌شود.

شبکه‌های تلویزیونی ایران به طور مرتب تصاویری از صف‌های طولانی مردم برای شرکت در انتخابات در حوزه‌های اخذ رای پخش می‌کنند.

دیگر مقامات ارشد ایران نیز در همان دقایق ابتدایی شروع رای گیری پای صندوق‌های رای رفتند.

هم‌زمان با رئیس جمهور، مردم ایران اعضای شوراهای شهر و روستای خود را نیز انتخاب می‌کنند.

رئیسی 56 ساله و روحانی 68 ساله رقبای اصلی در این انتخابات هستند و بنابر اعلام رسانه‌های داخلی، حدود 350 هزار نیروی امنیتی در سراسر ایران برای محافظت از این انتخابات مستقر شده‌اند.

رویترز: مردم ایران با حضور در صف‌های طولانی رای دادند

شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به فضای انتخاباتی کنونی در کشورمان گزارش داد: مردم ایران برای حضور در انتخاباتی پای صندوق‌های رأی رفته‌اند که در آن حسن روحانی برای دور دوم خود رقابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مردم ایران روز جمعه برای انتخاب رییس جمهور خود پای صندوق‌های رأی رفتند. در این انتخاب چهار نازمزد حضور دارند که به نظر می‌آید رقابت اصلی میان حسن روحانی 68 ساله، رییس‌جمهور میانه‌رو ایران و ابراهیم رئیسی 56 ساله که یک فرد تندرو به شمار می‌آید است.

اگر هیچ یک از نامزدها نتواند بیش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، انتخابات به دور دوم کشیده و هفته آینده مجدداً برگزار خواهد شد.

تمامی رییسان جمهور ایران از سال 1985 تاکنون دو دوره خدمت کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در لحظه اول آغاز انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت و از مردم کشورش نیز خواست تا در همین ساعات ابتدایی پای صندوق‌های رأی بروند و در این انتخابات مهم شرکت کنند.

آسوشیتدپرس: حضور گسترده مردم ایران در اولین انتخابات پس از توافق هسته‌ای

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مردم در اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از توافق هسته‌ای به طور گسترده پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مردم ایران در حالی روز جمعه( امروز) قرار است رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند که این انتخابات به عنوان یک رفراندوم برای سیاست‌های حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌رو 68 ساله ایران دیده ‌می‌شود. وی علیرغم برخی انتقادات داخلی توانست با قدرت‌های جهانی به توافقی جامع دست یابد که براساس آن، ایران در ازاء لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده است. مسائل اقتصادی نیز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم ایران در این انتخابات است. بیش از 56  میلیون نفر در ایران واجد شرایط هستند که در بیش از 63 هزار حوزه اخذ رای، آرا خود را به صندوق خواهند ریخت.

آیت‌الله  علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران که بالاترین مقام در این کشور است، در همان دقایق ابتدایی آغاز انتخابات سراسری ایران رای خود را در صندوق انداخت و از مردم خواست تاحضور حداکثری داشته باشند و هرچه سریعتر پای صندوق‌ها بروند.

وی تاکید کرد: سرنوشت کشور در دست تمام مردم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صف مردم برای شرکت در انتخابات بسیار طولانی است و تحلیل‌گران می‌گویند که این مشارکت گسترده به روحانی برای دومین پیروزی‌اش کمک خواهد کرد.

حسن روحانی نیز که در این انتخابات به سختی با ابراهیم رئیسی تندرو رقابت می‌کند، رای خود را به صندوق ریخت و گفت: هر نامزدی که انتخاب شود باید برای انجام مسئولیت‌هایش مورد حمایت قرار گیرد.

گاردین: در صف‌های طولانی انتخابات ایران، روابط آینده با غرب انتخاب می‌شود

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: انتخاب رئیس‌جمهور در ایران به یکی از مهم‌ترین رویدادها تبدل شده است، چراکه آینده تعاملات تهران را تعیین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مردم ایران روز جمعه در حالی پای صندوق‌های رای رفته‌اند که گفته می‌شود نتایج آن می‌تواند مسیر این کشور برای یک نسل را مشخص کند. پیروز این رقابت‌ها نه تنها بر آینده تاثیرگذار است، بلکه مسیر آینده کشور را تعیین خواهد کرد. رقبای اصلی در این انتخابات حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و ابراهیم رئیسی هستند.

روحانی که به عنوان فردی میانه‌رو شناخته می‌شود  توانست در ژوئیه 2015 با گروه موسوم به 1+5 به توافقی هسته‌ای دست یابد که منجر به رفع تحریم های ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور شد.

به نظر می‌آید رئیسی که از حزب اصولگرا و تندرو است، رویکردی بسته‌تر در تعامل با جامعه بین‌الملل دارد. اما چالش بزرگ روحانی برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری است.

گاردین نوشت: مردم ایران که در صف‌های طولانی رای‌گیری را آغاز کرده‌اند، قرار است روابط آینده کشور با غرب را نیز انتخاب کنند.

المیادین: ایرانیان به طور گسترده‌ در شعبه‌های اخذ رای حاضر شدند

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت.

به گزارش ایسنا، المیادین نوشت: ایرانیان به طور گسترده‌ در شعبه‌های اخذ رای حاضر شدند و مقام معظم رهبری انتخابات را بسیار مهم توصیف کردند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: صبح امروز درهای شعبه‌های اخذ رای برای عموم مردم ایران باز شد و مردم حضور گسترده و پرشوری داشتند.

المیادین در ادامه نوشت: مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات حضور یافت و گفت که انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و ملت ایران باید به آن اهتمام دهند.

حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران نیز رای خود را به صندوق انداخت و گفت: امروز ملت ایران مسیر و سرنوشت خود را مشخص خواهند کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به پای صندوق‌ رای رفت.

ابراهیم رئیسی، کاندیدای ریاست جمهوری نیز در یکی از شعبه‌های اخذ رای در جنوب تهران حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت و گفت: همه ملت ایران باید در انتخابات شرکت کنند.

گزارش روسیا الیوم از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت.

به گزارش ایسنا، روسیا الیوم نوشت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران صبح امروز آغاز شد و مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت و  گفت که ملت ایران هر چه سریعتر در انتخابات شرکت کنند.

حسن روحانی،‌ رئیس جمهور ایران نیز در حسینیه ارشاد در شمال تهران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت، همچنین مصطفی هاشمی طباء، کاندیدای ریاست جمهوری و اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در همان ساعات اولیه در شعبه های اخذ رای حضور یافتند و رای خود را به صندوق انداختند.

روسیا الیوم در ادامه نوشت: انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت 8 صبح به وقت تهران آغاز شد و 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر شرایط شرکت در انتخابات را دارند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین