|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
پناهیان در زمنیه تحریم انتخابات به سخنی از امام (ره) اشاره کرد که عدم حضور و مسامحه در انتخابات را در زمره گناهان کبیره شمرده بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به جایگاه رأی‌گیری در اسلام گفت: اصل رأی‌گیری و مشارکت مردم حتی با حضور معصومین (ع) مسأله‌ای ثابت شده در تاریخ اسلام است و اعتنا به رأی و اندیشه مردم همواره دستور کار اولیای الهی بوده است.

  سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه فلسفه رسالت انبیا و مأموریت اولیا رشد مردم و طی فرآیند تکاملی بوده است، خاطرنشان کرد: فلسفه دین فرآیند رشد و مفهوم تربیتی است. پس مربی باید امکان رأی و نظر را به شاگردان خود بدهد و طبیعی است که در این مسیر تجربیات نادرستی نیز پیش بیایدT اما برای اینکه مردم رشد کنند باید بتوانند که مسئولیت اداره خود را به عهده بگیرند که در این مسیر باید به آنها میدان داده شود و امکان خطا نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه رشد فقط با انتخاب آزاد اتفاق می‌افتد، افزود: اینکه نظام اسلامی نتیجه آرای مردم را محافظت کند، بالاترین مصلحت است، پس هیچ وقت اینطور نخواهد بود که مصلحت باشد نظام اسلامی رأی مردم را تغییر دهد.چون مردم باید مسئولیت اداره خود را بر عهده بگیرند و نتیجه اشتباهات خود را بیابند.

پناهیان در زمنیه تحریم انتخابات به سخنی از امام (ره) اشاره کرد که عدم حضور و مسامحه در انتخابات را در زمره گناهان کبیره شمرده بودند.

وی گفت: امروز شاهدیم دشمنان ما به ضدانقلاب هم تأکید می‌کنند که در انتخابات شرکت کنند و جمهوری اسلامی ایران با روی باز، سعه صدر و کمال اقتدار همه آرا را اخذ کرده و می‌شمارد.

پناهیان با تأکید بر اینکه مردم در جامعه و نظام اسلامی مسئولیت برقراری قسط را بر عهده دارند، گفت: حتی اگر پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) هم بودند به جای مردم مسئولت برقرای قسط و عدل را بر عهده نمی‌گرفتند مگر اینکه مردم در آن زمینه به رشد کافی رسیده باشند. پس اینکه برخی می‌گویند چرا ولی فقیه مشکلات را حل نمی‌کند سوالی نادرستی است و رهبری همواره می‌فرمایند که در انتخابات دخالت نمی‌کنم مگر جایی که رأی مردم مخدوش شود. یعنی زمینه‌سازی می‌شود تا مردم مسئولیت خود را در اجرای قسط و عدل عملیاتی کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین