|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک گزارش داده که در یکی از این کارخانه‌ها کارگران در ازای تهیه هر قطعه، پولی دریافت می‌کنند و برای تهیه حداقل تعداد کالا باید ساعاتی بیش از حد تعیین شده کار کنند.
دختر رئیس‌جمهوری آمریکا، به شعار پدرش «آمریکا نخست» اهمیتی نمی‌دهد که به مردم توصیه می‌کند از کالاهای داخلی استفاده کنند. او کالاهای مد خود را در چین تهیه و به آمریکا وارد می‌کند.

به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، همواره شعار اقتصادی خود را در جریان مبارزات انتخاباتی تکرار می‌کند: «آمریکا نخست». او شعار می‌دهد که سرمایه‌داران آمریکایی باید محصولات خود را در آمریکا تولید کنند تا از این راه اشتغال کارگران آمریکایی تامین شود.

در چنین شرایطی ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ خلاف نظر پدرش کالاهای مد خود را با پرداخت مبلغی ناچیز به کارگران چینی در چین تولید و سپس آنها را به آمریکا وارد می‌کند. ایوانکا ترامپ به این ترتیب با خواست اقتصادی پدرش به مخالفت پرداخته است.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک اعلام کرده که ایوانکا ترامپ مدهای لوکس خود چون کفش و تزئینات را در کارخانه‌های چین تهیه می‌کند؛ کارخانه هایی که در آنها کارگران دست کم ۵/ ۱۲ ساعت در روز و شش روز در هفته کار می‌کنند و حقوق‌شان ساعتی کمتر از یک یورو است.

دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک اعلام کرده که فعالان‌اش از دوکارخانه‌ای که ایوانکا ترامپ در آن کالاهای خود را می‌سازد، دیدار کرده‌اند. این سازمان حاضر نشده اطلاعات بیشتری در باره  شرایط کار در این کارخانه‌ها منتشر کند. نام این کارخانه‌ها مشخص نیست و هیچ دلیلی نیز در باره صحت این اظهارات ارائه نشده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک گزارش داده که در یکی از این کارخانه‌ها کارگران در ازای تهیه هر قطعه، پولی دریافت می‌کنند و برای تهیه حداقل تعداد کالا باید ساعاتی بیش از حد تعیین شده کار کنند.

در گزارش این فعالان حقوق بشری همچنین آمده است که تحقیقات اعضای این سازمان از ماه مه سال ۲۰۱۶ تا آوریل سال ۲۰۱۷ ادامه داشته و در صورت تقاضاهای وسیع شرکت‌های خارجی، در این کارخانه‌ها تنها یک تا دو روز تعطیلی در ماه برای کارگران در نظر گرفته می‌شده است.

واکنش دختر ترامپ

دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک در گذشته شرایط ناهنجار کار در کارخانه‌های چین را که محصولات «دیسنی» و «اپل» را تهیه می‌کردند، منتشر کرده است. این سازمان حقوق بشری نتیجه تحقیقات خود را از جمله برای ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ نیز فرستاده است.

خانم ابیگیل کلم، که شرکت ایوانکا ترامپ را رهبری می‌کند، در واکنش به این گزارش، اعلام کرده تا زمانی که نام کارخانه‌هایی که اعضای دیده‌بان حقوق بشر کارگران چینی در نیویورک از آن دیدار کرده‌اند فاش نشود، در مقابل این اتهام‌ها موضع‌گیری نخواهد کرد.

مدیر شرکت ایوانکا ترامپ همچنین اعلام کرده که شرکت او خود را متعهد کرده به تمام قوانین جهانی کار احترام بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین