|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
پیش بینی نتیجه از سوی کاندیداها و اعلام پیروزی یا تدارک برای جشن پیروزی پیش از اعلام رسمی، تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود و با آن بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مسئولیت نیروی انتظامی در حفظ امنیت شهرها، مرزها و اقصی نقاط کشور بسیج و سپاه نیز در کنار نیروی انتظامی مامور حفظ امنیت انتخابات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛حسین ذوالفقاری در نشستی خبری‌ که در محل وزارت کشور برگزار شد گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم هیچ مشکل و مسئله امنیتی در مراحل مختلف انتخابات وجود نداشته و با همکاری مطلوب نیروهای امنیتی و انتظامی ستادهای انتخاباتی و مردم مشکل ویژه امنیتی پدید نیامد و شاهد انضباط مناسبی در دوره تبلیغات بودیم.

وی افزود: امیدواریم در مرحله رای گیری و پس از آن اعلام نتایج انتخابات نیز شاهد امنیت مناسبی باشیم؛ هرگونه اعلام نظر در خصوص نتیجه انتخابات و اعلام رسمی نظرسنجی‌ها به هر نحوی از این لحظه فاقد اعتبار و ممنوع است و تنها مرجع رسمی اعلام نتایج وزارت کشور است.

ذوالفقاری تصریح کرد: پیش بینی نتیجه از سوی کاندیداها و اعلام پیروزی یا تدارک برای جشن پیروزی پیش از اعلام رسمی، تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود و با آن بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی ضمن توصیه به مردم برای حضور گسترده در پای صندوق های رای گفت: تاکید ما این است که مردم از تمام روز و زمان مقرر برای رای دادن استفاده کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند تا ما شاهد برگزاری مطلوب تر و آرام تر انتخابات در سراسر کشور باشیم و امیدواریم که همانطور مردم در زمان تبلیغات همکاری مطلوبی با ما داشتند در زمان اخذ رای نیز این همکاری را ادامه دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: امیدوارم همه افراد قانون را ملاک عمل قرار دهند و از قانون تمکین کنند و هر آنچه که نتیجه انتخابات بود بپذیرند و امیدواریم اولین کسانی که به رئیس جمهور منتخب مردم تبریک می گویند کاندیداهای رقیب باشند و بر این باوریم که با رعایت مطلوب قانون و احترام به آن شاهد برگزاری انتخابانی آرام و با شکوه باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نحوه اعلام نتیجه آرا گفت:‌ بر اساس تبصره هشت ماده ۳۱ وزارت کشور باید نتیجه نهایی را پس از تائید شورای نگهبان و هیأت های نظارت و اجرایی اعلام کند و ما در بررسی ها و جلساتی که داشتیم تصمیم گرفته شد هر تعداد از صندوق های اخذ رای که مورد تائید مراجع قانونی انتخابات قرار گرفت و نتیجه شمارش آن‌ها صورت جلسه شد در مقاطع مختلف و به تدریج اعلام شود.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: امیدوارم با مشارکت و همکاری رسانه‌ها و همراهی مردم فضا به سمت قانونمداری پیش برود و خدای ناکرده شاهد آن نباشیم که شور و شأف مردم از انتخابات در هر سطحی تلخ شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین