|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
بحثی که وجود دارد این است که در ارتباط با این موضوع هم اکنون شبکه های اجتماعی دیگری هم فعال هستند که کانال های صوتی دارند و فیلتر نمی شوند؛ معنای آن این است که ما و دولت مخالفتی با آن نداریم.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عده ای دولت را در بسیاری سخنرانی ها و برخی تریبون هایی که نباید استفاده تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات شود، تخریب می کنند که وزارت کشور، قوه قضاییه و سایر دستگاه های نظارتی باید به این مساله رسیدگی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که فرآیند انتخابات در شبکه های اجتماعی را چگونه تحلیل می کنید؟، اظهارکرد: شبکه های اجتماعی قطعا باید برای بالا بردن آگاهی مردم کمک کند و این باید برای همه نامزدها یک امتیاز مساوی و همچنین باید آگاهی بخش برای مردم باشد.

وی درباره تخریب های انجام شده علیه دولت نیز خاطرنشان کرد: این که برخی تخریب می کنند این تخریب فقط در شبکه اجتماعی نیست، هم اکنون تخریب دولت در بسیاری از سخنرانی ها و حتی برخی تریبون هایی است که نباید استفاده تبلیغاتی برای هیچ کدام از نامزدها باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه کمیته بررسی تبلیغات انتخابات وزارت کشور و هم قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی است که به این موضوع رسیدگی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی درباره مهم ترین توصیه اش به دولت دوازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات کاری که باید انجام شود و خیلی هم مهم است، این بوده که زیرساخت های دولت الکترونیک را کامل کردیم.
واعظی یادآور شد: بنا بر این بود که در اسفند ماه فاز اول به بهره برداری برسد ولی به دلیل مشغله هایی که رئیس جمهوری داشت به بعد از تعطیلات موکول شد.

وی گفت: در این راستا در گفت و گو با رئیس جمهوری بیان شد که به دلیل این که ممکن است شائبه انتخاباتی وجود داشته باشد به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود .

وی تصریح کرد:مهم ترین موضوع این است که دولت الکترونیک در کشور باید کامل شود و این کامل شدن هم این است که همه دستگاه های کشور که مردم با آن کار دارند، اطلاعات و خدماتشان را باید در خدمات التکترونیک بیاورند، یکی دیگر از موضوعات مهم، اتمام شبکه ملی اطلاعات است و دیگر این که تمام موانع و مشکلاتی که برای کسب و کارهای الکترونیک وجود دارد باید برطرف شود.
خبرنگاری از واعظی درباره فیلتر شدن تلگرام صوتی سوال کرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخ داد: به هر حال موضوع مسدود شدن کانال صوتی تلگرام براساس ابلاغ قوه قضاییه به اپراتورها و بخش های مختلف انجام شد.

وی افزود: بحثی که وجود دارد این است که در ارتباط با این موضوع هم اکنون شبکه های اجتماعی دیگری هم فعال هستند که کانال های صوتی دارند و فیلتر نمی شوند؛ معنای آن این است که ما و دولت مخالفتی با آن نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برای آن موضوع نیز قوه قضاییه حکم داده بود و بقیه موارد را نداده است، طبیعی است وقتی برای آن حکم صادر می شود، بسته می شود.

واعظی همچنین گفت: از طرف دیگر بحث این نیست که هم اکنون محدودیتی برای مردم به وجود آید، حال ممکن بود اتفاقی می بیفتد و محدودیتی برای مردم به وجود می آمد، طبیعی بود که باید اقدامات دیگری انجام می شد.

وی ادامه داد: ولی با توجه به این که محدودیتی ایجاد نشد مردم می توانند هم از کانال های دیگر و هم از تلفن همراه استفاده کنند بر این اساس وقتی حکم صادر شد، حکم اجرا می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین