|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
متاسفانه در برخی از استان‌ها وضعیت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان نگران کننده است و به نظر می‌رسد که برخی رد صلاحیت‌ها بر اساس اطلاعات حاشیه‌ای و سلیقه‌ای عمل شده است.
  عارف در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به آغاز زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به نفع حسن روحانی سخنرانی خواهد کرد اظهار داشت: هرکاری که برای حمایت از دولت حسن روحانی بتوانم در حد توان و در زمان مشخص انجام خواهم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید؛محمدرضا عارف، درباره آخرین روند تنظیم لیست اصلاح‌طلبان برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: برای بستن لیست نهایی اصلاح‌طلبان برای حضور در رقابت‌های پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شاخص‌های مد نظرمان را اعلام کردیم و هم اکنون کاندیداها باتوجه به این شاخص‌ها در حال ارزیابی افراد هستند. برآورد ما این است که در مرحله اول بتوانیم از لیستی که حدودا ۸۰۰ نفره در آن حضور دارند به یک لیست ۲۰۰ نفره برسیم و این ۲۰۰ نفر را در بررسی‌های بعدی که مراحل آن دقیق‌تر خواهد بود ارزیابی خواهیم کرد. شایستگی و پاک‌دستی جز اصلی‌ترین الزامات ما است و پس از آن تخصص افراد در حوزه شهری و نیاز شورای شهر خواهد بود.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اطلاح‌طلبان  ادامه داد: ما سعی می‌کنیم که یک شورای شهر کاملا متخصص داشته باشیم و اولویت‌هایی هم برای حضور زنان و جوان نیز در برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نظر گرفته‌ایم. ما باید از میان ۲۰۰ نفر که اکثریت آنها متخصص هستند ۲۱ نفر را انتخاب کنیم که این انتخاب بسیار سخت خواهد بود.

او درباره اظهارت برخی برای کنارگذاشتن اصلاح‌طلبانی که در شورای شهر چهارم عملکرد خوبی نداشتند، گفت: ما برای انتخاب اشخاص و بستن لیست نهایی اصلاح‌طلبان شاخص‌هایی داریم که همه افراد بر مبنای این شاخص‌ها انتخاب خواهند شد.

عارف با اشاره به رد صلاحیت کاندید‌اهای اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها اظهار کرد: به صورت جدی در فراکسیون امید در مورد رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها بحث کردیم زیرا هیات ناظر چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان از نمایندگان مجلس هستند. ما تلاش می‌کنیم تا برای رد صلاحیت‌ها مبنا را قانون و چهار مرجع قرار دهند و نه اینکه خدای ناکرده این رد صلاحیت‌ها با نظر شخصی و نظر سیاسی انجام شود.

رییس فراکسیون امید این رد صلاحیت‌ها را بسیار نگران کننده خواند و گفت: متاسفانه در برخی از استان‌ها وضعیت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان نگران کننده است و به نظر می‌رسد که برخی رد صلاحیت‌ها بر اساس اطلاعات حاشیه‌ای و سلیقه‌ای عمل شده است. امیدواریم که توسط هیات‌های نظارت استانی و مرکزی این موضوعات جبران شود و هرکسی که با توجه به قانون واجد شرایط است تایید صلاحیت شود.

او در مورد اینکه آیا شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ستادی تشکیل خواهند داد گفت: ستادهای مشترکی با حضور اصلاح‌طلبان و افراد ستاد روحانی برای کمک به دولت تدبیر و امید در همه استان‌ها تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم همینطور با جدیت در کنار هم تا پایان راه به تلاش ادامه دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به آغاز زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به نفع حسن روحانی سخنرانی خواهد کرد اظهار داشت: من نیز همانند همه دوستان هرکاری که برای حمایت از دولت حسن روحانی بتوانم در حد توان و در زمان مشخص انجام خواهم داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین