|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
سبحانی خاطر نشان کرد: با ارائه شماره شبا که از ۳۰ فروردین ماه آغاز شده، سود عملکرد ۶۰ شرکت سرمایه پذیر سال ۹۵ در نیمه دوم سال ۹۶ به حساب مشمولین واریز خواهد شد.
سبحانی‌گفت: فاز اول و دوم طرح سهام عدالت در حیطه و اختیار سازمان خصوصی سازی است اما فاز سوم ان از حیطه این سازمان خارج است.

جعفر سبحانی، مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت سهام عدالت اظهارداشت: طرح سهام عدالت در سه فاز تقسیم‌بندی شده بود، فاز اول‌مربوط به ارائه صورت حساب و افزایش سهم دارایی‌ به عنوان دارایی‌ اقساط بود که در تاریخ ۱۷ اسفندماه آئین آن رونمایی شد و تاکنون ۳۳ میلیون نفر برای دریافت صورت حساب به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: مراجعه این تعداد نشان می‌دهد که بیش‌ از نیمی‌ از جمعیت ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری طرح سهام عدالت که البته ۲ میلیون نفر آنها فوت شده‌اند برای دریافت صورت حساب به سامانه مراجعه کرده‌اند که جمعیت آنها حدود ۷۰ درصد از کل مشمولان می شود.

مشاور رییس‌ سازمان خصوصی‌سازی گفت: فاز دوم طرح ساماندهی مربوط به دریافت شماره حساب و  شماره شبا می‌شود که پس از دریافت این شماره از سوی مشمولان، سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز خواهد شد که دریافت شماره حساب‌ها نیز از ۳۰ فروردین ماه آغاز شده است.

این مقام مسئول در سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در فاز اول که از تاریخ ۱۷ اسفند ماه آغاز شد سقف زمانی مطرح بود که‌ تا پایان شهریور ماه ۹۶ زمان‌ آن باقی‌ مانده و ادامه دارد اما فاز دوم که از ۳۰ فروردین ماه ۹۶ آغاز شده مربوط به ارائه شماره شبا از سوی مشمولان است که سقف زمانی هم ندارد.

 سبحانی خاطر نشان کرد: با ارائه شماره شبا که از ۳۰ فروردین ماه آغاز شده، سود عملکرد ۶۰ شرکت سرمایه پذیر سال ۹۵ در نیمه دوم سال ۹۶ به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

وی گفت: از سی‌ام فروردین ماه بیش از ۵ میلیون نفر شماره شبا را به سامانه اعلام کرده‌اند و این موضوع نیز در حال انجام است.

وی گفت: فاز سوم آزادسازی سهام عدالت نیز که اصل سهام است مربوط به خرید و فروش سهم می شود که نیازمند مجوزها و مصوبه‌های مختلف است اما فاز اول و دوم سهام عدالت در حیطه و اختیار سازمان خصوصی سازی بود که در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پرداخت سود سهام قبل‌از ماههای تیر و مرداد اجرایی نخواهد شد گفت: به محض اینکه مبالغ به حد نصاب توزیع برسد، این کار انجام خواهد شد و مشمولانی که تاکنون به سامانه مراجعه نکرده‌اند، هم اینک می‌توانند با مراجعه به این سامانه از صورتحساب‌ها مطلع شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین